Podle informací webu cyclingnews.com se Renat Chamidulin, generální manažer týmu Gazprom - RusVelo snaží svůj celek zachránit a shání sponzory a 3 a půl až 4 miliony eur, které jsou potřebné na dokončení letošní sezóny. Sám Chamidulin si dal čas do 27. března a s potenciálními sponzory nyní jedná: "V tuto chvíli máme několik zajímavých kontaktů a vidíme skutečný zájem o náš projekt. Ale samozřejmě bychom raději měli podepsanou smlouvu, abychom mohli říct, že šlo o úspěšné hledání."
"Uděláme vše, co bude v našich silách. Jsme prostě připraveni bojovat - sportovně bojovat," dodává Chamidulin. "Myslím, že jsme letos odvedli dobrou práci na soustředěních a že jsme tým pro letošní sezónu opravdu změnili. Dosáhli jsme dobrých výsledků. Vím, že pokud nyní tým najde nového partnera, nového sponzora, bude to úspěšná sezóna."
Sankce na ruské a běloruské týmy zasáhla i české závodníky Michael Kukrleho a Mathiase Vacka. Právě devatenáctiletý Vacek zajistil týmu největší úspěch dosavadního průběhu sezóny. Vyhrál etapu na UAE Tour. A stihl to právě včas, ihned po skončení závodu byla Gazpromu zakázána činnost. Vackův agent Alex Carera už teď pracuje na plánu B, pokud by Chamidulin nesehnal nového sponzora a nepodařilo by se mu změnit registrace.
"Tým Gazprom-RusVelo přišel o licenci. V předpisech UCI je pro tento případ ustanovení. Pokud tým ztratí licenci, jsou všichni jezdci osvobozeni od smluvních závazků. Moji jezdci mohou zítra podepsat smlouvu kdekoliv jinde. Je to velmi těžké, ostatně pro všechny jezdce. 99 % týmů má plno. A pokud nemají plno, nemají peníze na to, aby přijaly další jezdce. Dohodl jsem se s Renatem Chamidulinem a mými šesti jezdci, že do 27. března nikdo nebude přestupovat. Pokud se mu podaří najít nového sponzora před tímto datem, moji jezdci zůstanou. Děláme to proto, že si Renata velmi vážíme," vysvětluje Carera pro wielerflits.nl.
Pro Vacka by neměl být problém najít nové angažmá: "Mezitím vymýšlím plán B pro všechny své jezdce. Dávám do toho 200 % a už jsem kontaktoval mnoho týmů. Pro tři z mých jezdců to možné je, pro ostatní je to složitější. Kluci jako Piccolo a Vacek se nemusí bát, protože jsou to velcí talenti. V posledním týdnu nás již kontaktovalo několik WorldTeamů a ProTeamů s žádostí o jejich služby."
Carera také vysvětluje, co vše Chamidulin musí udělat, aby mohl jeho tým opět začít závodit. Jednou z nutností je změna registrace, tým nesmí být ruský, musí přijít nový sponzor a změna názvu. "Za týmem stojí švýcarská společnost. Renat proto požádal UCI o změnu vlajky na švýcarskou, protože tým jezdí s licencí této země. Navrhl také změnit vlajku týmu na vlajku Německa, protože odtud pochází sponzor. Ale ani to UCI nepřijala."
Tým přišel také o dodavatele kol LOOK a dodavatele zapletených kol Corima. Rozloučila se i společnost Northwave a další sponzoři.
Kukrle je v kontaktu s českým týmem Elkov Kasper, za který jezdil v letech 2016 až 2021. V Gazpromu získal dvouletou smlouvu, ale nyní také musí čekat na 27. března a výsledek vyjednávání Renata Chamidulina s novými sponzory.