Český svaz cyklistiky zveřejnil na svých stránkách výzvu, kde hledá případného promotéra pro silniční pohárovou soutěž. Na svazových stránkách je výzva https://www.czechcyclingfederation.com/csc-hleda-promotera-cp-elite-v-silnicni-cyklistice/

Poslali jsme několik otázek na ČSC, Martin Dvořák nám odpověděl:

Co Vás vedlo k vypsání výběrového řízení na promotéra a kdo tuto činnost vlastně zastával do této doby? Je tento krok konzultován s jednotlivými pořadateli, bez kterých se neobejde ČSC ani nový promotér? Existuje od těchto pořadatelů zpětná vazba co je nejvíce trápí při pořádání závodů úrovně ČP a čím by jim mohl být nový promotér nápomocen?

V první řadě je třeba říci, že se nejedná o výběrové řízení, ale spíše o výzvu směrem k potencionálním promotérům. Rádi bychom zjistili, zda bude mít někdo o promotérství ČP na silnici zájem a případně následně budeme konzultovat podrobněji vzájemné představy a možnosti spolupráce. Tento krok je konzultován s jednotlivými pořadateli poháru již několik sezon. Jsou si dobře vědomi potřeby pozvednutí ČP na silnici a my s nimi pravidelně na toto téma diskutujeme a jejich poznatky jsme implementovali do předběžných požadavků na promotéra ČP.

Můžete nastínit podmínky, které budete po promotérovi vyžadovat?

Kromě dodržení základních předpokladů a principů poháru, včetně splnění podmínek vzhledem ke smlouvám ČSC s třetími stranami (např. se ŠKODA AUTO a.s.), bychom například rádi, aby se postupně alespoň některé závody poháru zapsaly do mezinárodního kalendáře UCI, což by k nám přivedlo i zahraniční jezdce, zvýšilo prestiž závodů a pro naše závodníky to vytvořilo zajímavější a konkurenceschopnější prostředí.

Bude mít promotér na starosti také zvýšení počtu závodů ČP, nebo se spokojíte se současným stavem?

V prvních letech zvýšení počtu závodů neočekáváme a předpokládáme okolo 6 závodů za sezonu. Chceme promotérovi dát prostor se etablovat a o případném zvýšení počtu závodů bychom společně hovořili následně.

O hledání promotéra se mluví již delší dobu. Myslíte, že týdenní lhůta od zveřejnění výzvy po podání nabídky odpovídá významu spolupráce?

Jak píšete, o hledání promotéra se hovoří již delší dobu a my věříme, že potencionální zájemci mají alespoň základní představu pořádání poháru (kterou bychom od nich nyní rádi získali) v hlavě. Podstatné v této části je tedy spíše se přihlásit se zájmem. Následně bychom s každým potencionálním promotérem na osobních schůzkách konzultovali základní principy spolupráce a následné kroky. Pokud by se na výzvu nikdo nepřihlásil, lhůta bude prodloužena.

V současnosti jsou dobře fungující promotéři MTB a cyklokrosu součástí struktury a vedení ČSC, očekává se to od člověka, který získá silniční promotérství?

Nic takového neočekáváme. Ani promotéři MTB a cyklokrosu ve svých počátcích ve vedení ČSC nebyli, jejich přesun do těchto pozic byl pouze součástí určitého dlouhodobého vývoje. Situace na silnici může být jiná.