Před polednem se vydalo 144 cyklistů na 171 km dlouhou pouť, která vedla přes 11 náročných kopců. Byli mezi nimi i tři Češi. Lubomír Petruš se objevil dva dny před závodem na soupisce Alpecin-Fenix, ale včera už na ní nefiguroval. Stejně jako ze známých jmen Michael Woods z týmu Israel Start-Up Nation, jehož direktorem byl při tomto podniku René Andrle.

Ze zdravotních důvodů jsem nejel Maritimes a nebylo v plánu jet ještě ani teď o víkendu. Tak jsme byli domluveni s týmem rovnou od té nemoci,“ vysvětlil pro RoadCycling Lubomír Petruš skutečnost, že byl 25. února uveden v předběžné startovní listině, aby z ní byl o den později smazán.

Cyklisté museli nejprve absolvovat dvakrát 65 km okruh, při němž začali 10 km stoupáním o průměru 3,9% a po sjezdu následovalo další o délce 3,9 km a sklonu 4,6%. Okruh pak zakončili 10% stojkou Cote du Val d´Enfer o délce 1,6 km. Následně najeli do závěrečné pasáže, v níž na ně čekaly tři kopce: nejprve 1,8 km (8,6%), poté 6,3 km (7%) a nakonec 7 km před cílem potřetí vrchol Val d´Enfer.

Startovalo se tedy do kopce a při teplotě 10 stupňů.

Po odmávnutí začaly pokusy o únik outsiderů. Na čele pelotonu vyvíjel vysoké tempo obhájce loňského prvenství Rémi Cavagna (Deceuninck-QuickStep), takže dnes se nejspíš nejelo na něj. O atak se pokusil i jeho týmový kolega Josef Černý se Sébastienem Reichenbachem (Groupama-FDJ), ale byli také pohlceni.

V sestavě Deceuninck-QuickStep se premiérově představil Josef Černý (druhý zleva).

I po překonání vrcholu prvního stoupání pokračovaly pokusy o únik, v nichž byli aktivní pochopitelně především cyklisté druhodivizních a kontinentálních sestav, ovšem nejsilnější celky zatím situaci držely pod kontrolou.

Teprve kolem 40. km se podařilo odjet čtveřici závodníků, v níž společně se zástupci Caja Rural, Total Direct a Swiss Academy pracoval jediný zástupce World týmů Rui Oliveira z UAE. Dopředu se pokoušel dostat ještě Delio Fernandez z domácího Delka, a po půl hodině stíhání se mu to podařilo. Jenže ho to stálo tolik sil, že po další hodině jízdy ze skupiny vypadl.

O tempo pelotonu se starali domestici Treku i Deceuninck, ale především Cofidisu a Groupama. Posledně dva jmenované nadstandardně motivované francouzské týmy měly ve svém středu mimořádně horké favority Guillauma Martina a Davida Gaudua.

Po absolvování prvního přejezdu Cote du Val d´Enfer, který rozdělil peloton na dvě části, tzn. po 70 km závodu, měli uprchlíci náskok téměř 4,5 minuty. Ale to bylo maximum, které jim peloton dovolil. Ovšem ještě i na vrcholu tohoto stoupání při druhém přejezdu, tzn. 44 km před cílem, měli stále k dispozici 1:30.

Dojeti byli až 30 km před cílem pod vrcholem třetího stoupání od konce. Po sjezdu přišlo na řadu předposlední 6 km stoupání. A v té chvíli se šlo do opravdového finále.

Úsilí týmu Groupama-FDJ se tentokrát vyplatilo!

Vpředu se utvořila skupina s většinou favoritů: Guillaume MARTIN a Victor LAFAY (Cofidis), David GAUDU (Groupama-FDJ), Aurélien PARET-PEINTRE a Clément CHAMPOUSSIN (AG2R Citroën Team), Aleksandr VLASOV (Astana-Premier Tech), Mikkel Frolich HONORÉ (Deceuninck-Quick Step), Hugh John CARTHY a Simon CARR (EF Education-Nippo).

A útoky pokračovaly. Ze skupiny favoritů to začal Hugh Carthy. Po něm šel Clément Champoussin. Za nimi se vydal David Gaudu se Simonem Carrem na zadním kole. Zatímco Gaudu si dojel vedoucí dvojici, ke Carrovi se dotáhl Aleksandr Vlasov. Před posledním výstupem na Val d´Enfer mělo vedoucí trio, v němž byl nejaktivnější David Gaudu, náskok 27 vteřin na druhou skupinu šesti mužů.

V závěrečné pasáži Carthy ztratil kontakt s oběma Francouzi a i přes enormní úsilí už se k nim nedostal. Ve spurtu vrchařů byl úspěšnější a zaslouženě vyhrál David Gaudu!

Sestřih závodu.