Závod s centrem v polské Sobótce, tedy nějakých sto kilometrů od Trutnova, byl vypsán na 144 km s převýšením pouhých 760 metrů. Ovšem s 24 dlážděnými a štěrkovými úseky, které dohromady pokrývaly dobrou pětinu trati.
Na startu 22 týmů, z toho deset Conti. Pochopitelně všechny tři polské, tedy Voster ATS, Mazowsze Serce Polski a Monogo Lubelskie Perła Polski, dále německé Run & Race - Wibatech, Storck - Metropol Cycling a Benotti Berthold, maďarský Epronex - Hungary Cycling Team a své sestavy sem poslaly i všechny tři české TUFO-Pardus Prostějov, Elkov-Kasper a ATT Investments. Zbytek tvořily národní, klubové a regionální výběry. Celkem 97 domácích, 20 Němců, 15 Čechů a další národnosti už jen paběrkovaly.
ATT Investments disponuje silnou polskou skupinou a tu sem kromě vrchaře Piotra Pękaly také nasadili. Do sedmičky je doplnili Barnabás Peák, Michael Kukrle a Martin Voltr.
Dlažba a štěrk svou roli v náročnosti závodu a konečných výsledcích sehrály, ale rozhodující slovo měl vítr. Právě on, lépe řečeno ti, kteří ho dokázali úspěšně využít, se postarali o to, že startovní pole se významně dělilo už v první části závodu.
Po zhruba 35 km se opět na silném bočním větru srovnali na čele převážně jezdci ATT Investments doplňovaní soupeři z Voster ATS a zbytek první zhruba 25členné skupiny začal bojovat o život.
Jak se posléze ukázalo, tato akce byla rozhodující. Na čele se utvořila čtyřčlenná skupina, v níž byli tři jezdci ATT Investments Norbert Banaszek, Marcin Budziński a Marceli Bogusławski a s nimi Tobiasz Pawlak z Voster ATS, který ještě loni společně s bratranci Banaszekovými a Budzińskim hájili zájmy Mazowsze Serce Polski.
Poměrně rychle najeli přes 3 minuty a pak už náskok udržovali úspěšně až do posledních kilometrů, kdy bylo potřeba s konečnou platností vyložit všechny trumfy. Cyklisté ATT Investments dirigováni Norbertem Banaszekem svého soupeře nejprve roznastupovali, aby poté sám Norbert necelé tři kilometry před cílem atakoval s takovou razancí, že se na čele osamostatnil a závod v sólovém představení vyhrál. Pawlak se ve skupině jen nevezl a postupně začal plnohodnotně spolupracovat. Odměnou mu bylo 2. místo ve spurtu s Marcelim Bogusławskim.
Za první čtveřicí vyvíjel nejvíc aktivity zkušený Paweł Bernas z Mazowsze Serce Polski, které vpředu chybělo, a pokoušel se sólově dopředu dotáhnout. Jeho se vydala stíhat dvojice Martin Voltr (ATT Investments) a Kacper Majewski (Monogo Lubelskie Perła Polski). Martin, coby v cíli nejlepší z českých závodníků, na tom byl lépe, Bernase si sólově dojel a spolu pak přijeli do cíle necelé tři minuty za vítězem. Bernas, který si viditelně sáhl až na samé dno sil, nezapomněl taktéž velmi vyčerpanému Martinovi poděkovat za spolupráci.
22letý Majewski to těsně stihl před dalšími jezdci z mimořádně potrhaného startovního pole, z nichž dojel na 9. místě Barnabás Peák, pátý jezdec ATT Investments, před Štěpánem Zahálkou z Elkov-Kasper, druhým nejlepším českým závodníkem a současně druhým mezi jezdci ve věku do 23 let. Pro ATT Investments tato umístění přinesla 98 UCI bodů!
Na všech závodnících - jak už to chodí snad s výjimkou vítěze - bylo po projetí cílem viditelné skutečně mimořádné vyčerpání. Do cíle se jich dostalo na bicyklu pouhých 53, z toho 8 českých, nejlepším z TUFO-Pardus Prostějov byl na 32. místě Jan Kašpar a posledním z oněch v cíli klasifikovaných Tomáš Bárta z Epronexu.
Zleva Norbert Banaszek, Michael Kukrle, Martin Voltr
Norbert Banaszek: "Jsem velmi šťastný za toto vítězství, je vždy pěkné vyhrát v Polsku v tomto speciálním mistrovském dresu. Taktiku jsme vypracovali s Oťasem (Fiala). Odjet takto brzo bylo trochu riskantní, ale nakonec jsme společně dojeli až do Sobotky. Velké díky patří všem týmovým kolegům za podporu v první části závodu. Poděkovat chci i personálu za přípravu bicyklů a speciálně pneumatik. Jsem velmi šťastný a hrdý, že mohu být součástí týmu ATT Investments!"
Martin Voltr: "Závod byl náročný nejen gravelovými a kostkovými úseky, ale hlavně silným často bočním větrem. Nezačalo to pro nás úplně nejlépe, hned na prvním sektoru, na který jsme najeli vepředu, jsem měl technické potíže a Barnabás defekt, ale pak už to probíhalo pod naší kontrolou. V těchto podmínkách je síla týmu mimořádně důležitá a tu jsme tu měli. Za sebe jsem rád, že jsem se pohyboval takto vepředu. Zdá se, že se mi to po nepříliš přesvědčivém začátku sezóny konečně rozjíždí. Doufám, že to bude pokračovat i ve Francii, kam zítra odjíždíme."
Martin tím odkazoval na druhý francouzský etapák, kterého se v dubnu (16. - 20. 4.) tým zúčastní. Po Ardenách to bude Tour du Loir et Cher (2.2), na kterém by měla startovat stejná sestava s výjimkou Barnabáse Peáka, tedy kromě už jmenovaných také Alan Banaszek a Michael Kukrle.