Ve čtvrtek 19. dubna ji pro brněnské cyklisty odstartuje spolek Brno na kole z Moravského náměstí. Do konce dubna lze pak na http://www.dopracenakole.cz registrovat dvou až pětičlenný tým jezdců. Ten pak spolu s ostatními firemními šlapači soutěží během května o co nejvíce podniknutých cest do zaměstnání na kole nebo také na koloběžkách, bruslích nebo longboardech.

Zájem o kolo jako plnohodnotnou alternativu k dopravě do práce každoročně roste. „Vloni jsme jenom v Brně pokořili metu dvou tisíc účastníků. Celorepublikově to bylo bezmála 13 000 lidí ve 33 městech,“ přibližuje rozsah kampaně brněnská koordinátorka Anna Petříková z Nadace Partnerství. Tento rok organizátoři počítají s ještě masivnější účastí. Letošní ročník má totiž ambiciózní cíl: Zachraň město! „Vyrazit na kole je jeden z nejjednodušších způsobů, jak ulevit městskému ovzduší a ulicím plným aut. A také přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy,” shrnuje výhody dopravy na bicyklu Anna Petříková.

Na nejpilnější a nejsvědomitější firemní týmy jako každý rok čeká řada cen. Jako odměnu za měsíc v pedálech nabízí Nadace Partnerství kolo od Cyklospecialit, vstupenky do vily Tugendhat nebo pobytové zájezdy. „Rádi bychom hravou formou motivovali zaměstnance, aby začali přemýšlet o svém životním stylu a také o problematice udržitelné dopravy. Snažíme se apelovat i na zaměstnavatele, aby tyto formy dopravy podporovali a umožnili bezpečné uzamknutí kola nebo osprchování se,“ říká Lenka Myšáková, koordinátorka celonárodní kampaně ze sdružení Auto-mat.

Tvářemi osmého ročníku je řada divadelníků jako Jiří Havelka nebo proslulý internista a milovník cyklistiky profesor Richard Češka. „Soutěžit mohou i lidé mimo Brno, pokud je tím nejbližším z účastnických měst. Registrace jsou otevřené až do 30. dubna, ale vyplatí se přihlásit již v březnu, kdy je účastnický poplatek nejnižší,” vysvětluje výhody brzké registrace Anna Petříková.

Vedle zahajující cyklojízdy doprovodí jarní ježdění také Výstava na triko v Domu umění, Kafe na triko od KofiKofi nebo Kino Art na triko. Hlavním partnerem brněnské kampaně je Thermo Fisher Scientific a partnerem je firma MoroSystems, s.r.o.

Seznam letos zapojených měst

Břeclav – Brno – České Budějovice – Hradec Králové – Hranice – Jihlava – Jindřichův Hradec – Karviná – Kladno – Liberec a Jablonec n. N. – Louny – Most – Nový Jičín – Olomouc – Ostrava – Otrokovice – Pardubice – Plzeň – Praha – Příbram – Říčany u Prahy – Rožnov pod Radhoštěm – Rychnov n. Kněžnou – Třebíč – Ústí nad Labem – Žďár nad Sázavou – Zlín – Znojmo

Více na www.dopracenakole.cz

Foto: prof. Pafko také jezdí rád do práce na kole...