Nejdříve jsme jejich zázemí ani nemohli najít, protože parkovali u sebe, ale mimo oficiální místa vyhrazená týmům. Nechtěli být tolik na očích fanouškům a ukryli se na parkoviště pod sídlištěm. A měli zde opravdu klid.
Jejich zázemí bylo docela rozdílné, řekli byste si, že trojnásobný mistr světa bude mít bohatší výbavu, než mistr Evropy. Ale opak byl pravdou.
Mathieu van der Poel měl vetší camper, tedy měl obytné vozy dva. Jeden pro sebe (ten největší v Táboře) a jeden pro personál - mechaniky.
Naproti tomu zázemí úřadujícího mistra světa vypadalo skromněji a tak trochu rodinněji.
Takto to vypadalo u mistra Evropy. K dispozici má dva obytné vozy, osm kol Canyon, pět v barvách mistra Evropy a tři v bavách týmu Corendon - Circus. Táta Adrie van der Poel, bývalý mistr světa v cyklokrosu a vítěz několika silničních klasik, plnil roli mechanika.
U Wouta van Aerta to bylo mnohem rodinnější a to i z pochopitelných důvodů. Mistr světa není od začátku cyklokrosové sezóny členem žádného týmu, jezdí sám za sebe. Po mnoha neshodách s vedením týmu Verandas Willems - Crelan rozvázal smlouvu o rok dříve a musel si shánět vlastní sponzory. Kola Stevens měl jen čtyři, k tomu menší camper a jednu dodávku.
Wout van Aert je se svým bývalým týmem v poměrně vážném sporu. Podle vedení týmu ukončil smlouvu bezdůvodně a tým tím přišel o sponzory. Proto po van Aertovi žádají náhradu škody půl milionu eur. To van Aert odmítá a spor se dostane před soud.
Pro Wouta van Aerta je to velká komplikace, v terénu sice závodit může, ale smlouvu se silničním týmem zatím podepsat nemůže. Stále mu tak hrozí, že na jaře nebude závodit, ačkoliv sám se chce postupně přesunout na silnici. Musí čekat, dokud nedostane jasné povolení a čekat musí i tým LottoNL Jumbo, se kterým má van Aert smlouvu od roku 2020, ale chce zde závodit už příští rok.
Foto Libor Matějka