Dnes čekala na cyklisty 157 km dlouhá etapa, jejíž úvodních 86 km vedlo po rovině. Pak ovšem museli 17,3 km vzhůru na Col de Madeleine (8,3%) a po sjezdu a 15 km po nakloněné rovině dalších 14,8 km s průměrem 6% do cíle Saint-Martin
Brzo po startu se utvořila skupina devíti cyklistů, kteří si i při průměru za první hodinu jízdy 50,3 km/hod. dokázali na 80. km vytvořit náskok 4 minuty. Jenže jakmile se začalo stoupat na Col de la Madeleine, skupina se rozpadla a vepředu zůstal osamocen aktuální italský šampion Davide Formolo (UAE). Jemu se pokoušel sekundovat Pierre Latour (AG2R), ale jeho snaha nebyla úspěšná, přestože odolával hlavní skupině také hodně dlouho.
Devítka v časném úniku, z níž nakonec Formolo ovládl celou etapu.
Při stoupání na Col de la Madeleine pilotovali peloton nejprve domestici Arkéa Samsic kontrolovaní Jumbo-Visma. Teprve v závěrečných pasážích je borci Jumba vystřídali, protože tempo bylo do té doby příliš poklidné a náskok Formola začal být nebezpečný. Výsledkem totiž bylo, že při přejezdu horské prémie měl Formolo k dobru 5:45 min.
Tempa se ujal v zeleném dresu jedoucí Van Aert a svou práci odváděl až do prvních kilometrů cílového stoupání velmi svědomitě, byť na rovinatém úseku mu vypomohl Gesink. Při odstoupení tentokrát ani nemával, protože bylo vidět, že si docela hrábnul. I tak však měl Formolo při zahájení výstupu k cíli k dobru víc jak 4 minuty.
Van Aert předvádí výbornou výkonnost a práci pro tým.
Jakmile se najelo do kopce, za Jumbo se vedle Ineosu natlačili jezdci Bahrainu a Bory. Jumbo však stále opanovávalo čelo hlavní skupiny. Nejprve Gesink, pak Dumoulin s Kruijswijkem a nakonec Kuss. Vše opět pro Rogliče.
Vzadu začali odpadat ti, kteří do té doby v hlavní skupině vydrželi. Postupně mj. Alaphilippe (13 km), Froome (12,5 km), Kwiatkowski (9 km), Higuita (8,8 km), Valverde (8 km) atd. Přesto 6 km před cílem zůstávalo pohromadě za Formolem kolem 35 lidí.
Na metě 5,7 km ze svižného tempa Jumba poodjel Lennard Kamna (Bora) a vydržel tam víc jak čtyři kilometry. Jeho nástup znamenal konec např. pro Yatesa (Mitchelton) a 4 km před cílem i pro Mase (Movistar) a Pozzoviva (NTT).
Vše pro Rogliče. Vše pro tým.
Dnešek naopak kromě top favoritů sedl jak Barguilovi (Arkéa), tak dalšímu domácímu cyklistovi Rollandovi (BaB), kteří jeli ve viditelné „pohodě“ a dokončili pouze s pár sekundami ztráty na hlavní favority.
1,6 km před cílem za to vzal Kuss (Jumbo), dojel Kamnu a pokoušel se ještě na poslední chvíli dostihnout Formola. Ale bylo již pozdě bycha honiti. Formolo se dnes nadřel jak burlak na Volze, jeho styl jízdy na těžší převody kontrastoval s frekvenčním pojetím borců Jumba, ale i tak zcela zaslouženě zvítězil. Pokud lze něco označit za heroický výkon, pak určitě ten dnešní Davida Formola! Odměnou mu je nejen etapové vítězství, ale i dres pro nejlepšího vrchaře.
Za Rogličem byli stejně jako včera opět nejlepší, ovšem opět s odstupem Pinot (FDJ) a Buchmann (Bora). Martínezovi jeho včerejší schopnost vydržet s nejlepšími až do finiše zvedla natolik sebevědomí, že se dnes pokusil kilometr před cílem uzmout druhou příčku, ale i tak bude s 5. místem určitě spokojen. Už i proto, že tím předstihl Bernala v souboji o bílý dres.
Neztratili ani Landa (Bahrain) a Guillaume Martin (Cofidis). Naopak v samém závěru měl problémy Sivakov, ale úplně největší Bernal. Pogačar po včerejším malém výpadku dnes dojel s těmi nejlepšími.
Z top desítky opět s odskokem Roglič. A opět následován Pinotem a Buchmnnem.
Top desítka průběžné klasifikace zůstala po dnešku nezměněna, jen se prohazovalo pořadí, jelikož mezi 1. Rogličem a 10. Portem je pouhých 35 vteřin, takže každá ztracená vteřina znamená i výměnu pořadí. Z tohoto pohledu dnes tratili Bernal, Quintana a Porte. Naopak nejvíc získali Martínez (+4 místa – 6.) a Landa (+3 místa – 5.).
Jumbo-Visma i dnes předvedlo koncert skvěle sehraného špičkového orchestru, ovšem sólo museli tentokrát přenechat jinému. A ten ho zahrál emočně úžasně.
A ještě jedno zjištění přinesla dnešní etapa: pomalu a jistě přestává být Dauphiné soubojem Jumbo versus Ineos, jelikož borci ve fialovo-černých dresech výkonnostně zaostávají natolik, že se souboj mění na Jumbo versus lídři jednotlivých stájí: počínaje Groupama-FDJ (Pinot), přes Boru (Buchmann), Cofidis (Martin), Bahrain (Landa), Astanu (López), Arkéu (Quintana), Trek (Porte) a konče UAE (Pogačar). Mezi ně lze stále počítat osamělého bojovníka, jehož schopnost aktuálně konkurovat nejlepším klesá každou etapou: Egana Bernala (Ineos).
Roman Kreuziger přijel na 140. místě se ztrátou převyšující 29 minut.