O společnosti jakou je značka CSPD se již nedá mluvit pouze jako o prodejně kol. Patří k novému druhu cyklocenter, která se snaží zákazníkům nabízet to nejlepší, co je ve světě jízdních kol, cyklistického oblečení a doplňků k dispozici. Navíc v atraktivním prostředí prostoupeném vášní pro kola a vše kolem nich. Společnost, kterou v roce 2015 založil v thajském Bangkoku Peach Sukontarath, se z přeprodejce špičkového cyklistického oblečení rychle stala značkou s vlastní řadou oblečení a mezinárodními ambicemi. Pustit se do spolupráce s CSPD byla pro Festku jedinečná zkušenost. „Tam, kde většina cyklistických obchodů, které mají zájem nás zastupovat, začíná s maximálně dvěma povinnými předváděcími koly Festka, si jich v CSPD objednali hned několik desítek, a to ještě v exkluzivním grafickém provedení. Byla to největší jednorázová objednávka, jakou jsme kdy dostali," vysvětluje Michael Moureček, spoluzakladatel značky Festka.
Jihovýchodní Asie je pro luxusní značky jako je Festka velmi zajímavým trhem, který v posledních letech nabývá na důležitosti. Společnosti a značky jako je Concept Speed v Bangkoku nebo Cyclist Wardrobe v Kuala Lumpuru přitahují cyklisty, kteří se rádi ukazují na těch nejlepších kolech a v tom nejlepším oblečení, jaké lze za peníze koupit. Vzhledem k tomu, že jediným místem, kde se dá v Bangkoku jezdit na silničním kole, je přestavěné letiště, které denně navštíví až 10 000 cyklistů, naskýtá se jim místo, kde se mohou pochlubit tím, co mají. „Na jedné straně mají lidé ve východní, jihovýchodní a jižní Asii velmi kolektivistické smýšlení, ale zároveň mají touhu vystoupit z davu a projevit svou individualitu v rámci svých koníčků a zájmů. Jízdní kolo je pro mnohé z nich nesmírně osobní záležitostí a rádi by, aby odráželo jejich hodnoty, perspektivy a prostředí, ve kterém žijí, tedy okruh přátel, domov, práce atd. V kolech Festka vidíme eleganci, rychlost a jedinečnost. Festka je pro naše klienty značkou, která staví na první místo řemeslné zpracování a respekt k individualitě svých zákazníků," vysvětluje majitel Concept Speedu Peach Sukontarath.
Michael Moureček k tomu dodává: „Cyklistické komunity, jako je ta kolem značky Concept Speed, pro nás představují velmi zajímavou příležitost. Lze je najít nejen v Asii. Například jedna velmi silná se zformovala okolo vídeňské značky cyklooblečení BBUC. Ale tou největší komunitou Festkařů je skupina Melody Farms v Miami na Floridě. Nedokážu si představit lepší reklamu pro naše kola než jejich spokojené majitele."
Sukontarathovy ambice pro Concept Speed se neomezují jen na Bangkok nebo Thajsko. Plánuje nabídnout kola Festka v exkluzivních designech CSPD prodejcům v dalších thajských městech i v zahraničí. Na podporu tohoto kroku Concept Speed vyrobil atraktivní řadu cyklistických oděvů, které ladí s grafikou první várky kol. „Peach po mně chtěl, abych použil specifickou modrou barvu převzatou z výlohy staré prodejny Concept Speedu, a vytvořil design, který by reprezentoval cyklistickou komunitu, jež se kolem ní postupem času vytvořila,” popisuje její zrod umělecký ředitel Festky Tomáš Hnida. „Vymyslel jsem řešení, kde komunitu symbolizují drobné flitry přimíchané do základní barvy a překryté transparentním lakem." Speciální návrhy, jako je tento, jsou klientům Festky k dispozici v rámci služby You By Festka, která je omezena pouze na dvanáct projektů za rok z důvodu časové náročnosti, kterou si vyžaduje jejich vznik a provedení.
Rozhovor s Peachem Sukontarathem: Festka x CSPD — FESTKA