Konstruktéři se při navrhování Defy rozhodli zbytečně nekomplikovat design. Na základě dlouholeté zpětné vazby z trhu a podnětů od špičkových profesionálů, kteří na kolech Defy závodili na příklad na Paříž-Roubaix, se Giant rozhodl nespoléhat na tlumiče, ani další tlumící doplňky, které používá spousta jiných značek.
Tyto technologie tlumící nárazy a vibrace podle Giantu sice někdy mohou dosáhnout určitých výsledků, ale zvyšují hmotnost, snižují odolnost a komplikují údržbu. Což jsou faktory, na kterých cyklistům záleží. Proto nový Defy staví na už osvědčených technologiích, mezi které patří sedlovka D-Fuse, která lehce pruží, aniž by zvyšovala hmotnost, a nová řídítka Contact D-Fuse, která aplikují stejné konstrukční principy a výhody na přední část kola.
Giant nabízí svůj nový endurance model i v nejvyšší možné specifikaci. Rám vlajkové lodi Defy Advanced SL váží 785 gramů (ve velikosti M), což je o ohromných 293 gramů (19,9 %) méně než u nejvyššího modelu předchozí generace. Přední vidlice váží 350 gramů, což je o 15 procent méně než u předchozí generace. A nová řídítka Contact SLR D-Fuse jsou nyní o 8 procent lehčí.
Pohodlí na prvním místě
Každý rám Defy je vyroben ve vlastním výrobním závodě společnosti Giant Group na výrobu kompozitních materiálů. V zadní části kola tlumí snížené sedlové vzpěry nárazy a vibrace, které se šíří od zadního kola směrem k jezdci. Vpředu je přepracovaná vidlice vyrobena z kompozitu Giant Advanced SL nebo Advanced (v závislosti na modelové řadě), který tlumí nárazy šířící se nahoru přes přední kolo.
Kromě rámových sad jsou všechny nové Defy vybaveny komponenty z dílny Giantu, který také tlumí nárazy. První z nich je karbonová sedlovka D-Fuse, což je konstrukce, kterou Giant představil před deseti lety a kterou nyní používají i jiné značky. Sedlovka ve tvaru písmene D tlumí nárazy a přidává jistou pružnost (až 7 mm). Testy ukázaly, že nová rámová sada Defy Advanced SL a sedlovka vykazují o 42 % větší poddajnost než předchozí generace řady Defy Advanced Pro.
Tato technologie je použita také u řídítek Contact SLR/SL D-Fuse. Řídítka ve tvaru písmene D mají větší poddajnost směrem dolů a zároveň zvýšenou tuhost směrem nahoru. To znamená, že získáte tlumicí vlastnosti a také lepší účinnost při náročných výkonech ze sedla, jako je sprint nebo stoupání. Nová řídítka Contact SLR D-Fuse, která se dodávají na Defy Advanced SL a vybraných modelech Defy Advanced, poskytují podle Giantu o 40 % větší poddajnost ve srovnání s předchozí generací.
Použita byla geometrie typická pro kola typu endurance, ale v porovnání si jinými značkami je střih kola pořád dost rychlý a závodní. Zesílená hlavová trubka zvyšuje tuhost přední části kola a zajišťuje ostré řízení a ovladatelnost v zatáčkách.
Karbonová řídítka Contact SLR D-Fuse nebo Contact SL D-Fuse (podle řady), kromě poddajnosti na silnici nabízejí vlastní ergonomický tvar s krátkým reachem. Oblouky mají 8stupňový flare, takže při spodním úchopu jsou širší než u pák. Nové představce Contact SLR AeroLight, Contact SL AeroLight a Contact AeroLight jsou vyrobeny z karbonu a mají aerodynamicky optimalizovaný tvar. Jsou vybavena vnitřním vedením bovdenů pro čistý vzhled a další zlepšení aerodynamiky.
Giant doplnil téměř celé kolo z vlastních zdrojů, zapletená kola WheelSystem i pláště jsou od Giantu. Nechybí široké karbonové ráfky typu hookless u modelů Defy Advanced SL a Defy Advanced Pro, ani 32mm bezdušové pláště, kterými je vybaven každý model Defy. Kola a pláště podle Giantu fungují jako systém, který zajišťuje efektivitu, přilnavost a všestrannou kontrolu.
Do rámu Defy se vejdou až 38 mm široké pláště a všechny modely mají integrované úchyty na blatníky. Giant myslel na všechno, takže všechny modely Defy jsou vybaveny dvěma karbonovými košíky na láhev, které byly navrženy speciálně pro řadu Defy.
V nabídce je hned šest verzí Defy:
Defy Advanced SL 0 (Blue Dragonfly) = 296 999 Kč
Defy Advanced SL 1 (Golden Haze/Panther) = 219 999 Kč
Defy Advanced Pro 0 (Carbon/Blue Dragonfly) = 158 999 Kč
Defy Advanced Pro 1 (Unicorn White) = 121 999 Kč
Defy Advanced 1 (Charcoal/Milky Way, Black/Helios Orange) = 91 999 Kč
Defy Advanced 2 (Tiger Red, Bay Leaf) = 73 999 Kč
Víc o Giant Defy najdete na giant-bicycles.com.
Ženám je věnován model Avail od Livu
Představena byla také ženská verze endurance silničního kola. Giant pod názvem Liv nabízí špičková kola všech typů a nový Avail by měl zaujmout v nabídce značky stejnou pozici jako Defy.
"V roce 2008 znamenal model Avail významný krok v úsilí značky Liv navrhovat špičková silniční kola pro ženy. Nešlo pouze o menší, 'hezčí' verzi pánského kola, začali jsme od nuly, abychom optimalizovali každý detail, od geometrie rámu až po výběr komponentů," říká Meg Hung, ředitelka sekce silničních kol společnosti Liv. "Jak Avail Advanced Pro, tak Avail Advanced jsou přepracované a mají lehčí a tužší rámy a vidlice. Vylepšené komponenty D-Fuse zajišťují jedinečný zážitek z jízdy."
Vrcholová rámová sada Avail Advanced Pro je oproti svému předchůdci o 128,4 gramů lehčí a testy také ověřily 30,18% zlepšení poměru tuhosti a hmotnosti. V tomto trendu navíc pokračuje i řada Avail Advanced, která snížila hmotnost o 104,9 gramů.
Rámová sada je vybavena tenkými sníženými sedlovými vzpěrami, které jsou jemně vyladěny pro vertikální poddajnost a účinně tlumí nárazy od silnice a vibrace od zadního kola. K tomu přispívá i přepracovaná vidlice, která tlumí nárazy předního kola.
Stejně jako v případě Defy je Avail vybaven sedlovkou a řídítky D-Fuse a dp roku se vejdou až 38 mm široké pláště.
V nabídce jsou čtyři modely:
Avail Advanced Pro 0 (Carbon) = 158 999 Kč
Avail Advanced Pro 1 (Golden Haze) = 121 999 Kč
Avail Advanced 1 (Shoreline) = 92 499 Kč
Avail Advanced 2 (Mulberry Glitter) = 74 499 Kč
Více na liv-cycling.com.