Trinity patří dlouhodobě k nejprogresivnějším časovkářským kolům na trhu, před více než patnácti lety způsobil model Trinity revoluci v aerodynamice časovkářských kol a je považován za špičku i dnes. Nejnovější generace Trinity v nejlepší specifikaci je postavena na karbonovém rámu a vidlici třídy Advanced SL, které jsou o 558 g lehčí než předchozí generace. Je vybaven integrovanými kotoučovými brzdami (předchozí generace byla ještě na ráfkových brzdách) a konstruktéři se zaměřili i na pohodlí. V oblasti nástavců řídítek a sedlovky by Trinity mělo být poddajnější než dřív a šetřit tak cyklistovo tělo při jízdě. 

Giant_MY25Trinity_LukePlapp_Action_WebRes_76.jpg

Přední část kola je zcela přepracovaná a nabízí více možností nastavení výšky, dosahu, úhlu a šířky opěrek rukou, zatímco širší rozsah možností posunu sedlovky umožňuje jezdci zvolit ideální polohu při šlapání. Pozice v sedle časovkářského speciálu je rozhodující, nejenom z pohledu aerodynamiky, ale také schopnosti podat výkon do pedálů, takže rozšíření možností nastavení je rozhodně vítané. 

Trinity umožňuje čtyři polohy offsetu sedlovky (rozsah 51 mm) a 24x více možností nastavení opěrek rukou (výška, dosah, úhel a šířka). díky tomu je snadnější než kdy dříve docílit perfektního vyladění pro všechny typy postav a jakoukoli jízdní pozici, a to pomocí jednoduchých mechanismů se dvěma šrouby.

MY25TrinityAdvancedSL0_ColorACarbon_Chrome-D-41.jpg

Ve verzi Advanced SL 0 je kolo nabízeno i jako triatlonové, takže nechybí integrovaný bento box na občerstvení a hydratační systém, které však v silničních závodech pod patronací Mezinárodní cyklistické unie nesmějí být použity.  

O 5,9 wattů rychlejší

Váha a pohodlí jsou zajímavá vylepšení, ale při časovce i triatlonu většinou rozhoduje aerodynamika. Ta byla už předchozí verze na vysoké úrovni, přesto se podle měření Giantu podařilo pár wattů ušetřit. Při vývoji nové generace modelu Trinity Giant využil reálné testování v aero tunelu a také unikátní technologii AeroSystem Shaping, která spočívá v optimalizaci tvarů rámových trubek a jejich spojů, aby výsledný rám nabídl skutečně vynikající aerodynamické vlastnosti. Celkový aerodynamický výkon ještě zlepšují rámové trubky ve tvaru zkrácené elipsy. Oproti předchozí generaci šetří nový rám Trinity 5,9 wattu, ale také má lepší poměr tuhosti a hmotnosti.

Giant_MY25Trinity_StylizedStudio_WebRes_02-1.jpg

Giant Trinity Advanced SL 0

Giant nabízí nové Trinity zatím ve verzi Advanced SL 0 na sadě Sram Red a loukotích Cadex 4-Spoke za 299 999 korun a také samostatnou rámovou sadu (103 999 korun za verzi pro časovku a 106 999 korun za triatlonový model). 

Více najdete na Giant-bicycles.com/cz

Liv představil dámskou verzi pod názvem Avow

Avow-5-Gallery-Image-1.jpg

Stejná vylepšení jako Giant udělala také značka Liv v případě modelu Avow. Rámová sada je lehčí o 433 gramů oproti předchozí generaci a díky testování v aero tunelu a technologii AeroSystem Shaping je Avow nejen o 10 % aerodynamičtější, ale také přináší lepší poměr tuhosti a hmotnosti.

A stejně jako u Trinity nechybí široké možnosti nastavení. U Trinity i Avow je možné si vybrat ze čtyř velikostí rámu, od XS po L, což není moc, ale možnosti nastavení sedlovky a řídítek by to měly vynahradit. 

Avow-4-Gallery-Image-1.jpg

Na trhu je zatím jen rámová sada Avow Advanced SL určená pro triatlon, další verze by měly na trh přijít v červnu. Samostatná rámová sada vyjde na 106 999 korun. 

Více se dozvíte na Liv-cycling.com/cz