Sergio Higuita dokázal v dresu EF Education - Nippo vyhrát etapu na Vueltě, skončil druhý v celkovém pořadí Kolem Kalifornie, třetí na Paříž - Nice a čtvrtý na Okolo Polska, ale celkové pořadí Grand Tours? Tam se dostal nejvýše na 14. příčku. Bylo to při jeho třítýdenním debutu, na španělské Vueltě v roce 2019. Tento výsledek sliboval mnohé, Higuitovi v té době bylo pouze 22 let a americký celek se mohl těšit na slibnou budoucnost. 

Jenže to v následujících dvou letech moc nevyšlo. Higuita startoval dvakrát na Tour de France, poprvé ji nedokončil a letos byl 25. se ztrátou více než hodiny na Tadeje Pogačara. Navíc si letos nepřipsal ani žádné další vítězství a pro EF Education - Nippo nebylo tak těžké smířit se s jeho odchodem. Hůř se vedení týmu smiřovalo s tím, že Higuita byl po sezóně viděn na kole Specialized týmu BORA - hansgrohe, aniž by požádal o dovolení. Mezi profesionály je běžné, že po přestupu do jiného týmu vrátí kola svému současnému zaměstnavateli a trénují a zvykají si na nové stroje. jenže Cannondalu se nelíbilo, že byl Higuita zachycen na Specializedu na videu na sociálních sítích. Američané poslali Higuitovi okamžitou výpověď, ale věci už se urovnali. Higuita se omluvil, přesedl zpět na Cannondale, tým jej vzal zpět a Specialized bude muset počkat v garáži do 1. ledna.

Během této kauzy bylo na Higuitu upřeno nejvíc pozornosti během celého roku. Výsledky a výkony na silnicích totiž nezaujal. Přesto získal nové angažmá v lepším týmu. "Sergio je všestranný závodník. Tým posílí především na těžkých jednorázových závodech, jako jsou ardenské klasiky. Je to vynikající vrchař s rychlým spurtem. Díky tomu může usilovat i o etapy na etapácích."

Sám Higuita má však trochu jiné cíle. Ardeny určitě nezavrhuje, ale přednost dává třítýdenním závodům: "Příští rok bych chtěl bojovat o celkové pořadí na Grand Tour," řekl pro kolumbijskou ESPN. "Myslím, že na to fyzicky mám a každý rok zvládám víc a víc tréninku. Příští rok bych v BORA - hansgrohe chtěl být lepší na třítýdenních závodech."

BORA - hansgrohe prochází velkými změnami. Po odchodu Petra Sagana, Pascala Ackermanna a dalších osmi jezdců bylo nutné značně posílit. Vrátil se Sam Bennett, nový lídr do hromadných dojezdů. A v kopcích bude novým lídrem Rus Aleksandr Vlasov, doplněný Jaiem Hindleym a Higuitou. Zároveň v týmu zůstali Emanuel Buchmann, Wilco Kelderman, Felix Großschartner a Max Schachmann. Třítýdenní závody by tým měl mít pokryté a těžko říct, zda Sergio Higuita vůbec dostane šanci jet na vlastní výsledek.