Firmu zakládají roku 1883 bratři Walter John a William Lloyd. Sídlo má firma od samého počátku na Sheepcote str. Birmingham. První dva roky vyrábí pouze tricykly. Ty jsou velice neobvyklé svým předním řízením - osa kola je uložena v půlměsícových drahách ve kterých se pohybuje. Roku 1888 je Quadrant mezi prvními výrobci, kteří zachytili nástup kol dnešního typu a pustili se do jejich výroby.
Zpočátku byla tato kola vyráběna se stejným řídím mechanismem, jaký mají tricykly. Ten byl po roce 1890 nahrazen běžným kolem dnešního typu. Quadrant tricykly byly vyhlášené a firma jich vyráběla mnoho různých typů, stejně jako později Hard tire safety a Pneumatic safety bicyklů.
Většina těchto strojů byla velice zajímavá co se týká stavby rámů, typů odpružení či systému pohonu. Její bicykly a tricykly patří v 80. a 90. letech 19. století k tomu nejzajímavějšímu, co v Anglii vznikalo.
Roku 1894 se firma přetransformovala v akciovou společnost. Výroba však pokračovala dál. Roku 1900 překlápí firma svoji výrobu kol na výrobu motocyklů. V prvních letech výroby používá na osazování rámů vlastní výroby motory MINERVA. Od roku 1903 má již k dispozici motory vlastní konstrukce mnoha typů a obsahů. Roku 1908 firma stěhuje výrobu do Earlsdon-Coventry, aby roku 1910 přesunula výrobu rámů zpět do Birminghamu a v Coventry ponechala výrobu dílů. Během I.světové války výroba stojí, aby byla obnovena roku 1920. Posledním rokem výroby pro Quadrant je rok 1927 a následujícího roku vyhlásila firma úpadek.
My vám dnes ukážeme první z jejích Hard tire safety bicyklů - model 16 z roku 1888. Zde se pružení odehrává jen malou pružinou v hlavové části rámu a pružením sedlové konstrukce. Přední kolo má průměr 30", zadní 26".
Předchozí díly naleznete ZDE.