Že je cyklokros pro Mathieu van der Poela a Wouta van Aerta příliš malým rybníčkem, je jasné už několik let. Van der Poel dominuje od přestupu k mužům a Van Aert sice nevítězí tak často, ale jako trojnásobný mistr světa už se těžko překoná. Výzvou je nyní silnice a pro Nizozemce také horská kola.
Van der Poelův tým Corendon - Circus postoupí v příštím roce z kontinentální úrovně do profikontinentální a umožní mu poprvé si vyzkoušet největší silniční závody. Corendon - Circus byl doposud pouze cyklokrosovým týmem, který na silničních závodech startoval pouze kvůli přípravě na zimu. To se muselo změnit, přišlo několik silničářů se Stijnem Devolderem v čele a belgický celek si zajistil pozvánku na hned několik velkých závodů.
Van der Poel bude závodit v terénu do února, kdy se koná Mistrovství světa a posledním závodem v sezóně bude Brico Cross Hulst 17. února. Poté se přesune do Turecka na start etapového závodu Kolem Antalye. Vynechá úvodní klasiku Omloop Het Nieuwsblad a pojede menší závody Nokere Koerse a Handzame Classic.
Tým se nedostal na klasiku E3 BinckBank, takže Van der Poel pojede prestižní Gent - Wevelgem a také Dwars door Vlaanderen a nakonec i Kolem Flander. Corendon jednal se společností ASO o účasti na Paříž - Roubaix, ale Van der Poel se rozhodl největší klasiku vynechat a připraví se na domácí Amstel Gold Race. "Nizozemský dres je příliš důležitý pro Amstel Gold Race. Paříž - Roubaix mi prostě nevyhovuje, když pojedu Flandry, Brabantský šíp a Amstel. Mluvili jsme s ASO, ale chtěli mě na startu jenom kdybych jel naplno. To nemůžu zaručit, ale v příštích letech se to určitě stane," vysvětlil Van der Poel na tiskové konferenci.
Nizozemský mistr je už nyní ambiciózní, ačkoliv to pro něj bude první seznámení s velkými klasikami. Je si jistý dobrou formou na jaře a Wout van Aert už letos dokázal, že kombinovat cyklokros a jarní klasiky jde velmi dobře.
Wout van Aert už nemusí řešit, na jaké závody se jeho tým dostane. Odešel předčasně z Verandas Willems - Crelan a ačkoliv měl smlouvu ještě na další rok, nepřipojil se k nové sestavě Roompot - Charles. V terénu jezdí sám za sebe s osobními sponzory, ale to na silnici není možné. Proto se dohodl na kontraktu s týmem Jumbo - Visma (nyní LottoNL - Jumbo) s platností od 1. března.
"Měli jsme o Wouta zájem od roku 2020, ale všechno šlo rychleji, než jsme plánovali a můžeme ho uvítat v našem týmu dříve. Pro tým je to velmi dobrá zpráva, protože jsme teď silnější," řekl k podpisu smlouvy Richard Plugge, manažer týmu Jumbo - Visma. "Je to velký talent a doufáme, že mu pomůžeme stát se klasikářem, jakého v něm všichni vidíme."
Van Aert je velmi spokojený s dřívějším přestupem do WorldTour. Nyní se může plně soustředit na silniční kariéru: "Myslím, že jsem letos dosáhl výborných výsledků a díky tomu jsem měl příležitost jednat s různými týmy. V jednu chvíli mi zaklepali na dveře z týmu Jumbo - Visma a měli velký zájem. Kvůli známým okolnostem můžu přestoupit už příští rok a mám dobrý pocit z postupu do WorldTour, protože se na této úrovni můžu hodně zlepšit."
Van Aert se stane závodníkem Jumbo - Visma až v březnu, ale bude to ještě před všemi klasikami. 2. března začíná sezóna belgických jednorázovek závodem Omloop Het Nieuwsblad. Belgičan se pravděpodobně vrátí i na Strade Bianche, kde loni při svém debutu skončil třetí za Tiesjem Benootem a Romainem Bardetem. Na programu bude mít nejspíš i další klasiky na kostkách, včetně Kolem Flander a Paříž - Roubaix. Týmu Jumbo - Visman chybí jasný lídr na severské klasiky, tím by se měl stát právě Van Aert.
24letý Belgičan už trénoval s ostatními závodníky na týmovém soustředění ve Španělsku a v pátek bude přítomen i na prezentaci v nizozemském Veghelu.
Foto Jaroslav Svoboda/jsphoto.cz