Ineos si na horských kolech počíná mimořádně efektivně, Pidcocka v terénu podporuje v rámci jeho profesionální smlouvy se silničním týmem a Ferrand-Prévot má sice veškerou možnou podporu, ale standardní ženský tým okolo slavné Francouzky nevytvořil. To ovšem dvaatřicetileté cyklistce nevyhovuje, protože po zisku olympijského titulu se chce zaměřit na silniční cyklistiku a v Ineosu nemá tuto možnost, protože britský tým si trvá na svém a ženský tým stavět nechce.
Ferrand-Prévot dosáhla na horských kolech všeho, kromě olympiády vyhrála pětkrát elitní světový titul, dvakrát byla mistryní Evropy, vyhrála světové tituly i v dalších disciplínách na horských kolech a jednoduše vzato už není nic, čeho by mohla ještě dosáhnout. Takže se vrací k silniční cyklistice, ve které se jí na začátku kariéry také dařilo víc než dobře. Už před deseti lety se stala mistryní světa v závodě s hromadným startem, ale později se soustředila radši na horská kola. Nyní ji však nejvíc motivuje Tour de France.
"Rozhodla jsem se, že na konci roku skončím s horskými koly, a nic na tom nezmění ani zlatá medaile, stejně bych skončila," řekla po olympijském závodě. "Chtěla jsem se na tyto olympijské hry pečlivě připravit, ale také jsem potřebovala vědět, co bude po nich. Moje další plány na silnici budou oficiální v druhém srpnovém týdnu. Mám pěkný projekt, který mi pomůže připravit se a zaměřit se na Tour de France v příštích letech. Nyní jsem získala olympijské zlato, ale mám ještě několik cílů."
Francouzka by se měla stát členkou týmu Visma-Lease a Bike, který ženskou silniční cyklistiku podporuje dlouhodobě. Vlastně půjde o návrat do týmu, kde už dříve závodila, protože profesionálkou se stala v barvách celku Rabobank, na který Visma-Lease a Bike navazuje. V nizozemském celku bude mít kompletní podporu, tým patří k nejlepším na světě, ačkoliv v celkovém pořadí Tour de France se jim zatím tolik nedařilo. V prvních dvou ročnících závodu (2022 a 2023) se do první desítky celkového pořadí nedostal nikdo. Ale úplně neúspěšní také nejsou, Marianne Vos v roce 2022 vyhrála v prvním ročníku dvě etapy.
Ferrand-Prévot závodila pravidelně na silnici naposledy v roce 2018 a vždy byla považována spíše za klasikářku. V roce 2014 vyhrála Valonský šíp, ve stejném však dokázala obsadit druhé místo celkově na Giro d'Italia (za svou staronovou týmovou kolegyní Marianne Vos). S týmem Visma-Lease a Bike ji spojuje také její přítel Dylan van Baarle.
Pidcock možná míří do Red Bullu
Situace okolo Toma Pidcocka je mnohem méně přehledná a zatím se o jeho možném odchodu z Ineosu spíše spekuluje. Renomovaný novinář Daniel Benson, který mívá spolehlivé informace ze zákulisí, přinesl informaci o možném přestupu britského univerzála do jiného týmu. Podle Bensona se o něj zajímají dvě sestavy. Pidcock je přitom považován za nejlépe placeného závodníka Ineosu a hlavně zde má platnou smlouvu až do konce roku 2027.
Pětadvacetiletý cyklista je sice na horských kolech v současnosti nejlepší, o čemž svědčí dvě zlaté olympijské medaile a titul světového šampióna, ale na silnici se od něj očekává víc. Za necelé čtyři sezóny v Ineosu vyhrál pět závodů, což u tak slavného závodníka není mnoho. Pidcock si připsal vítězství ve etapě Tour de France, vyhrál také Strade Bianche a Amstel Gold Race a má jedno druhé místo z monumentu Lutych-Bastogne-Lutych, ale Ineos by od něj chtěl víc. Nejlépe nějaké vítězství v celkovém pořadí třítýdenního závodu.
Pidcock však zatím ani jednou neukázal, že by se o pódium na Tour, Giru a Vueltě mohl ucházet, jeho nejlepším výsledkem je 13. místo na Tour de France v roce 2023 a sám o to asi ani nemá zájem, protože je typickým klasikářem. A jako klasikáře by ho asi přijali v Red Bullu, který má velké ambice, ale nedostatek špičkových lídrů.
Teoreticky se tedy může stát, že Ineos přijde o oba své olympijské vítěze, v případě Pauline Ferrand-Prévot je to téměř jisté, Pidcockova situace je komplikovanější. Není však pochyb o tom, že po důchodu Davida Brailsforda z čela silničního celku Ineos zde vládne zmatek a tým by mohl přijít o dalšího důležitého člena.