Jde o čtyřetapový závod. Začíná se 2 km prologem v Umagu. Páteční etapa měří 168 km. Obsahuje dvě středně náročné vrchařské prémie, ale nejsou to jediné kopce na trase. Poslední kilometr se mírně k cílové čáře zvedá. Třetí etapa je podobná předešlé a to jak délkou (165 km), tak profilem. Cyklisty v jejím průběhu čekají tři vrchařské prémie obdobného charakteru jako ty ve druhé. Zásadní rozdíl spočívá v závěru, který končí na vrcholu 3,7 km dlouhého stoupání s průměrným sklonem 6,7 %. Poslední nedělní etapa, která vrátí závodníky zpět do Umagu, měří 143 km, obsahuje opět tři obdobně náročné vrchařské prémie a profilově je podobná předešlým dvěma. Rozdíl spočívá opět v závěru, kdy posledních 14 km je situováno do sjezdu z poslední prémie, který se směrem k cíli narovnává, i tak ale poslední kilometr mírně klesá.

Z charakteristiky etap by mohlo vyplynout, že nejvyšší potenciál na celkový úspěch mají nikoli sprinteři ani čistokrevní vrchaři, ale klasikáři, kteří jsou schopni dobře přejet středně dlouhé kopce a v závěru dobře zaspurtovat. Tohle by s vysokou mírou pravděpodobnosti platilo pro závody World týmů, ovšem na úrovni dvojkového etapáku s převahou Conti týmů je větší šance v některé z etap na úspěšný únik, v němž nemusí nutně být lídři a který může rozhodnout celý etapák.

Na start se postaví jako v předešlých dvou chorvatských jednorázovkách 29 týmů, z toho tři jsou registrovány v kategorii Pro: italské Bardiani a Vini Zabú a španělské Kern Pharma. Z posledně jmenovaného je jedničkou s největším potenciálem Marti Marquez, letos 15. na Bességes. Z Bardiani by to mohl být Giovanni Carboni, který se mj. dokázal v roce 2019 prosadit na Giro d´Italia na 4., resp. 5. místo. Vini Zabú bude mít v sestavě opět Jakuba Mareczka, ale stoupání, byť jen středně těžká, byla v minulosti jeho slabinou.

Loni se závod nejel. V roce 2019 zvítězil Felix Gall (aktuálně World tým DSM) před Atillou Valterem (FDJ) a Georgem Zimmermannem (Intermarché). Rok předtím dokončil celkově druhý Kasper Asgreen (Deceuninck) a třetí Tadej Pogačar (UAE). Oba v té době ještě ve svých domácích dánském, resp. slovinském týmu.

Zda se i letos na tomto závodě vyprofilují další z mladých nadějí, těžko odhadnout. Faktem je, že v pelotonu bude téměř padesátka kluků do 20 let. Naopak těch, kteří už překročili třicítku, bude na startu podstatně méně. Z těchto zkušených by mohli mít největší předpoklad na dobrý výsledek Maciej Paterski (polský Voster ATS) a Riccardo Zoidl (rakouský Felbermayr-Simplon Wels). Třicítku sice ještě nepřekročil, ale ve svých 28 letech se mezi zkušené počítat může další z potencionálních kandidátů celkového úspěchu, jednička rakouského Vorarlbergu Alexis Guerin, který začínal v českém Etixxu, dva roky strávil ve francouzském Pro týmu Delko a z jeho loňské povedené sezóny zmiňme 7. místo na Okolo Maďarska.

Na dálku budeme moci sledovat tedy i to, jak si povede čtrnáctka českých cyklistů. Po šesti v dresu Elkov-Kasper a Topforex - ATT Investments a Dan Turek v týmu Felbermayr a Vojta Řepa v Kern Pharma. Oba posledně jmenovaní mají svým založením v popsaném terénu podstatně větší šance - než tomu bylo v předešlých dvou závodech - uplatnit své přednosti, jimiž je aktivní závodění, účast v únicích a schopnost taková stoupání velmi dobře zvládnout. Z Elkovu by měly etapy sedět nejvíce Adamu Ťoupalíkovi a Michaelu Kukrlemu a v Topforexu Petru Fialovi.

Od roku 2000, odkdy se závod jezdí, mají pět druhých míst v celkovém pořadí na kontě čtyři čeští cyklisté: v prvním ročníku Lubomír Kejval, o tři roky později Tomáš Konečný, v letech 2005 a 2006 Jan Faltýnek a konečně v roce 2014 Karel Hník.