UCI se ke gravelům staví stejně jako k silničním amatérským závodům, konkrétně k závodům Gran Fondo. UCI Gravel World Series pořádají stejní pořadatelé, kteří stojí za UCI Gran Fondy, společnost Golazo. Jedná se tedy o komerční akce, na které se bude moci přihlásit kdokoliv. Motivací pro nejlepší specialisty na gravel závody bude nominace na podzimní světový šampionát a boj o první duhový trikot na gravelu. 

Závody UCI Gravel World Series by se měly konat po celém světě, ale konkrétní pořadatele společnost Golazo zatím shání. Přesněji řečeno prodává licenci za 10 tisíc eur. Do série už se přihlásili pořadatelé z USA, Kanady, Belgie, Finska, Nizozemska, Francie, Itálie, Švýcarska, Velké Británie a závodit se nejspíš bude i v Rakousku, Španělsku a Rwandě.

Golazo za 10 tisíc eur nabízí zařazení do série, propagaci závodu a databázi kontaktů, ale UCI má také jisté požadavky na pořadatele: 

- závody musí mít délku od 50 km do 150 km

- minimálně 75 % trati musí být v terénu, kostky jsou také terén

- startovat se bude podle věkových kategorií

- každý závodník musí mít čip, ale počítá se čas startovního výstřelu

- závod by se měl konat na existujících cestách a silnicích, na která se vejdou i auta, single traily jsou povoleny v omezené míře

- k účasti není nutná licence UCI

- bez mechanické pomoci, povoleny jsou pouze depa s nářadím, ale bez pomoci mechaniků

- zdravotnické zajištění bude na občerstvovacích stanicích, na konci závodu jede doprovodný motocykl

- občerstvovací stanice musí být každých 25 až 30 kilometrů

- určeno pro gravelová nebo cyklokrosová kola s minimální šířkou plášťů 32 mm, horská kola jsou povolena v prvních letech


A to nejsou všechna nařízení. Závody musejí být rozděleny do věkových skupin a podle pohlaví: 

19 - 34

35 - 39

40 - 44

45 - 49

50 - 54

55 - 59

60 - 64

65 - 69

70 - 74

75 - 79

A účastnit se mohou cyklisté bez licence UCI, držitelé licencí masters a amatérských licencí a také držitelé elitních licencí, ale s několika výjimkami. Závodníci nesmějí mít UCI body v jiných disciplínách. Nesmí být členy týmů, které jsou zapsány pod UCI (profesionální silniční celky, kontinnetální stáje, profesionální týmy MTB, dáhové, cyklokrosové...). Závodit nesmí ani jezdci, kteří se zúčastnili Mistrovství světa v jiných disciplínách, světových pohárů, kontinentálních šampionátů a Her Commonwealthu.

UCI jednoduše vzato chce udržet UCI Gravel World Series závodem amatérů. Profesionální silničáři nebudou moci závodit, ani špičkoví bikeři a cyklokrosaři. Podobných regulací se drží seriál silničních závodů Gran Fondo. Pokud bude k závodu přihlášeno méně než 500 cyklistů, závod začne hromadným startem. Závod s účastí mezi 500 a 2000 cyklisty bude startovat podle spojených věkových skupin a závod s účastní nad 2000 jezdců odstartuje podle jednotlivých věkových skupin.  

25 % nejlepších závodníků podle věkových skupin a pohlaví se nominuje na Mistrovství světa. To se bude konat příští rok na podzim a pravděpodobně ve Spojených státech. 

Podaří se UCI nalákat dostatečné množství účastníků? A získá nová série sportovní prestiž? Pro cyklisty, kteří se v USA závody na gravelech živí, to nemusí být dostatečně lákavé. Nebude se udělovat jeden duhový trikot pro nejlepšího závodníka jako v jiných disciplínách, ale několik duhových trikotů pro každou věkovou kategorii. Tradiční americké závody jako jsou Unbound Gravel v Kansasu, série Belgian Waffle Ride a další budou mít zatím větší prestiž.