Šlo o jeho vůbec první Grand Tour a do té doby neznámý Slovinec zde ukázal, co od něj můžeme čekat. Závod začínal krátkou časovkou a Roglič zajel skvěle. Vypadalo to, že by jeho premiéra mohla skončit etapovým vítězstvím. Nakonec ho o něj připravil Tom Dumoulin, který byl o setinu rychlejší.

O týden později už všechno klaplo. V další časovce Roglič nechal všechny soupeře za sebou a připsal si svoji první etapovou výhru na Grand Tour.

Ve stejné sezóně ovládl i Mistrovství Slovinska v časovce a na Olympiádě v Riu dojel ve stejné disciplíně desátý. Vypadalo to, že se bude specializovat právě na jízdu proti chronometru.

Byl to pro něj teprve první rok v týmu World Tour. LottoNL-Jumbo si ho vyhlédlo po třech letech v Adria Mobil, kde v roce 2013 začal kariéru profesionálního cyklisty. V jeho dresu vyhrál v roce 2015 závody Kolem Slovinska a Kolem Ázerbájdžánu a na obou přidal ještě jednu etapu.

Schopnosti lídra na týdenních závodech prokázal u Lotta-Jumba v roce 2017. Na Tirrenu, Baskicku i Romandii dojel v první pětce, na vítězství si musel ještě počkat. Netrvalo to ovšem dlouho. Hned v následující sezóně opanoval závody Kolem Baskicka, Kolem Romandie i Kolem Slovinska.

V jeho výborných výkonech mu pomáhají vlastnosti, které si do cyklistiky přinesl ze své předchozí disciplíny. „Skokani tvrdě pracují na spodní části těla, tedy silných nohách bez doprovodu rukou. Primož pod skokanským koučem Matjažem Zupanem deset let postupně nabíral velkou sílu. U nás třeba Roman Koudelka váží jen 58 kil, ale udělá dřep i se 140 kily. Podobně je na tom Primož. Je lehký, ale silný. I proto je na kole dobrý v kopcích a časovce,“ prozradil trenér českých skokanů na lyžích David Jiroutek.

Vrchařské kvality prokázal Roglič na své první Tour de France v roce 2017. V alpské etapě přes nejvyšší bod celého závodu měl v závěru nejvíce sil ze všech uprchlíků a stal se prvním slovinským vítězem etapy na Staré dámě.

O rok později se vydal na Tour znovu a opět dokázal jednu z etap vyhrát. Navíc prokázal lepší výkonnost, než týmový lídr Steven Kruijswijk a dojel 4. v celkovém pořadí za Geraintem Thomasem, Tomem Dumoulinem a Chrisem Froomem.

Celý peloton už s ním musel počítat jako s velkým jezdcem a v další sezóně ukázal svou obrovskou sílu. Na jaře vyhrál všude, kam přijel (UAE Tour, Tirreno-Adriatico a Romandie) a skvělou formu si přivezl i na Giro.

Nakonec odjížděl jako poražený. Celkové třetí místo nebylo dost, chtěl vyhrát. Nebýt pádu z patnácté etapy a žaludečních potíží ve druhé polovině závodu možná by se mu to i povedlo. Měl navíc i slabou týmovou podporu. „Každý se mě bál, tak všichni závodili proti mně, aby mi zabránili vyhrát. Na rozdíl od mých soupeřů jsem v klíčových momentech zůstával sám,“ smutnil Roglič po závodě.

O necelé 3 měsíce později přijel na Vueltu. Opět byl skvěle připraven a tentokrát měl k dispozici lepší tým. V desáté etapě opanoval časovku a převlékl se do červeného trikotu, jejž už neztratil. Všechny soupeře nechal daleko za sebou a stal prvním slovinským cyklistou, který triumfoval na Grand Tour. K celkovému prvenství navíc získal ještě zelený dres za bodovačku.

V závěru sezóny přidal ještě vítězství z italských klasik Giro dell'Emilia a Tre Valli Varesine a podle žebříčků Pro cycling stats i UCI byl Primož Roglič v letošním roce nejlepším cyklistou na světě.

Přitom se měl původně zabývat úplně jiným sportem.