11. etapa Tour de Farnce začíná v Albertville a prvních 46 kilometrů je po rovině. Pro vrchaře nebude snadné dostat se do úniku až do začátku stoupání Lacets de Montvernier. Asi nejfotogeničtější stoupání Francie měří 3,5 kilometru a v průměru má 7,8 %. O ničem podstatném nejspíš nerozhodne, protože není jisté, že se uprchlíkům podaří 11. etapu Tour vyhrát. Tým UAE Emirates s největší pravděpodobností nebude chtít kontrolovat náročnou etapu s převýšením přes 4000 metrů, nemá k tomu dostatek silných domestiků a Tadej Pogačar bude pravděpodobně defenzivní. Ale mnohem silnější celek Jumbo - Visma by mohl o etapu stát, protože Jonas Vingegaard je favoritem.
Každopádně to podstatné se začne dít na 72. kilometru závodu. Zde začíná výjezd na Col du Télégraphe (11,9 km, 7 %), následuje pouze pětikilometrové klesání a poté ohromné stoupání na Galibier do výšky 2630 metrů nad mořem. Galibier je 17,6 kilometru dlouhý s průměrem 6,8 %. Následuje 33 kilometrů dlouhé mírné klesání pod cílový výjezd Col du Granon. 11,4 kilometru dlouhý výjezd s průměrem 9,2 % bude nejspíš nejtěžším dojezdem celé Tour de France.
Myslí si to i Alberto Contador, dvojnásobný vítěz Tour de France a legenda všech Grand Tours: „V Alpách Tour začíná a uvidíme, zda někdo dokáže konkurovat Pogačarovi. Od 11. etapy se všechno změní. Je to poměrně krátká etapa a zjistíme, zda má Pogačar na této Tour skutečného soupeře. Col du Granon je nesmírně těžké stoupání a podle toho, jak rychle jezdci pojedou předchozí stoupání, Télégraphe a Galibier, může být ještě těžší. V těch posledních pár kilometrech s 9 % se ukáže, zda někdo může Pogačara vyzvat. Myslím, že je to důležitější den než 12. etapa na slavné Alpe d'Huez. Možná se týmy jako Jumbo - Visma pokusí dostat jezdce do úniku, například Primože Rogliče, a tím vyvinout tlak na Pogačara."
Taktická varianta s Rogličem ovšem počítá s tím, že je Slovinec schopný podávat dobré výkony navzdory zranění, které si způsobil v 5. etapě. O týden později by však měl být už o něco lepší. Roglič v současnosti nemá moc co ztratit, v celkovém pořadí ztrácí 2:52 a zatím má dost daleko i na pódium. Vydat se do dlouhého úniku a vytvořit tlak na Pogačara a jeho tým se zdá být logickou taktickou variantou. Druhou možností je, že se stane plnohodnotným domestikem Jonase Vingegaarda a rozjede pro Dána ostré tempo na Col du Granon, ze kterého by mohl zaútočit a zbavit se Pogačara.
Jumbo - Visma stále doufá, že Vingegaard je ve velmi dlouhých stoupáních a vedru lepší než Pogačar. O to opírají své naděje. Teoreticky mohou nasadit stabilní vysoké tempo ve stylu INEOSu, použít všechny své špičkové horské domestiky (Kruijswijk, Kuss, případně také Roglič) a doufat, že se Pogačar pomalu uvaří. Jenže pokud se ukáže, že Pogačar není v dlouhých kopcích horší, jaké možnosti jim zbývají? V časovce je Slovinec o něco lepší, dokáže sbírat bonusové sekundy v cíli a dokáže neuvěřitelně rychle regenerovat.
„Těším se na něco takového, co jsme viděli loni na Mont Ventoux," říká Robbie McEwen, bývalý špičkový sprinter a současný expert Eurosportu. „Vingegaard tehdy poprvé předvedl svůj potenciál a utrhl Pogačara. Ve vysoké nadmořské výšce kolem 2000 metrů. Teď to bude hodně nad 2000 metrů a kdo ví, třeba se Nairo Quintana dostane do svého živlu, má rád výšky."
„Col du Granon je stoupání, na které se vydala spousta týmů, aby si ho dobře prohlédly, protože je to možná nejdůležitější cílové stoupání. Má zvláštní místo v historii Tour a třeba se na něm bude tvořit další historie. Ve skutečnosti není tak dlouhé, měří jen asi 11 kilometrů, ale podívejte se na nadmořskou výšku, 2413 metrů v cíli. Takže je opravdu obtížné dostat kyslík do svalů a na různé lidi to působí odlišným způsobem. Ti, kteří se s tím dokáží nejlépe vypořádat, uspějí. Myslím, že hodně lidí doufá, že se Vingegaard dokáže prosadit, jako se mu to povedlo loni na Mont Ventoux, a vytvoří trochu vzrušení v závodě o žlutý dres," dodává McEwen.
Pogačar si z těchto předpokladů nic nedělá: „Čeká nás krásná etapa. Bude to velmi těžký závod s dlouhými stoupáními a poslední stoupání je vyčerpávající. Těším se na to."