Je pondělí, listopad, sychravo, těsně nad nulou. Kolik jsi toho dneska odtrénoval?

Obecně v listopadu se soustřeďuju na celkové posílení těla. Takže se věnuju různým fyzickým aktivitám, ​ať je to posilovna, pěší túry, podíl tréninku na kole se pohybuje kolem 50 procent. V úvodu měsíce jsme měli týmový kemp v Krkonoších, kde jsme hodně chodili po horách, v závěru měsíce nás čeká druhý na jižní Moravě, kde už budeme jezdit na horských kolech. Čím víc se bude blížit první týmové soustředění v teple ve Španělsku, což bude v půlce prosince, tím víc se bude podíl silničního tréninku zvyšovat.

Jak máš vůbec přípravné období, které skončí na přelomu února a března, kdy začnou první závody, naplánované?

Oproti minulým rokům chci v přípravném období najet víc kilometrů v teple. Za tím účelem jsem si ve španělském Calpe pronajal byt a hodlám tam s menšími přestávkami strávit většinu přípravného období. Součástí přípravy v teple bude pak i druhý týmový kemp, naplánovaný na únor. A z téhle přípravy, která by měla být ještě kvalitnější než v předešlých sezonách, naskočit do závodů. Doufám, že se tak stane v Řecku na etapáku Visit South Aegean Islands, který jsem letos vyhrál a rád bych tohle vítězství obhájil.

Mimochodem, jak sis užil dovolenou?

Po skončení závodní sezony jsem si dal čtrnáct dnů pauzu od kola, ale pořád jsem se nějak hýbal. Ležení na gauči u televize by mě rychle přestalo bavit. Byli jsme také s přítelkyní ve Španělsku, kde jsme se společně vozili na kole. Prostě říjen byl volnější a od listopadu začala příprava na novou sezonu.

VSAI.jpg

Když se s větším časovým odstupem podíváš ještě na letošní sezonu, jak ji hodnotíš?

Byla jednoznačně nejúspěšnější z celé mé dosavadní cyklistické kariéry. S výsledky jsem hodně spokojený. Ale celé to má hořko sladkou příchuť, protože se mi nepodařilo dostat do týmu z vyšší kategorie. Ale nelámu se, už jsem se s tím v hlavě srovnal. Byl jsem hodně moc blízko k přestupu a byla by škoda tuhle investici promrhat. V následující sezoně do toho chci jít naplno a pokusit se o postup v příštím roce.

Dotknul ses jednání o přestupu, jak to vůbec probíhalo?

Po jedničkovém Sibiu Tour, kde jsem v konkurenci špičkových Pro týmů skončil třetí, mě oslovil s vážnou nabídkou nizozemský tým TDT-Unibet, a pokud bych měl zájem, s velkou pravděpodobností bychom se dohodli. Jenže je to nizozemský tým, který se bude soustředit na závody, které by mojí cyklistické specializaci a přednostem nejspíš moc neseděly. Naopak nabídka z amerického Human Powered Health mě velmi oslovila a v podstatě jsme byli dohodnuti na přestupu. Jenže jeden z jejich hlavních sponzorů na poslední chvíli vycouval a tým úplně skončil.

Přišla tedy ještě nějaká další seriózní nabídka?

Přišla. Po mistrovství světa, kde jsem coby mistr republiky jel časovku, mě oslovil španělský Kern Pharma. Bohužel, tři dny před odletem do Španělska, kde mělo dojít k rozhodujícím jednáním, mi volal jejich generální manažer s tím, že mají problém se sponzory, že budou mít méně peněz, takže vezmou méně lidí. A tím naše námluvy vzaly za své.

Okolo Slovenska foto Martin Korhel.jpg

Ty jsi ale jednal i s týmy z kategorie World.

Jednal, věnovali mi pozornost, zabývali se tím, ale nikdy jsme se nedostali tak daleko, jako s týmy z Pro úrovně. Zatímco Human a Kern Pharma projevovaly o moje služby aktivní zájem, v případě World týmů to bylo opačně, větší zájem byl z mé strany. Ale i když to nakonec nedopadlo, nebylo to marné. Kontakty a povědomí o mě a mých výsledcích se mohou do budoucna hodit.

O které týmy šlo konkrétně?

Jednání proběhla s dsm-firmenich, Bahrain Victorious a naposledy se Soudal Quick-Step, kde se osobně angažoval Radim Kijevský. Rád bych mu tímto poděkoval za projevenou trpělivost, podporu a čas, který mi poskytl při jednání se zmíněnými týmy. Na takový přístup jsem v minulosti nebyl zvyklý a velmi si toho vážím.

Sibiu.jpg

Připravuješ se tedy s ještě větší motivací na další rok v dresu ATT Investments. Jaké cíle si před sebe kladeš?

Chci se výsledkově prosadit a upozornit na sebe především na vybraných závodech kategorie jedna a Pro, které pro mě budou profilově příznivé. Takže Okolo Maďarska, Czech Tour či Sibiu Tour. Okolo Slovenska bych do tohoto seznamu také zařadil, ale bude záležet na trase. Třeba letos byl tenhle závod oproti jiným rokům profilově poměrně snadný a to není úplně moje parketa. Některé z těchto závodů bývají přenášeny televizí, schází se tu náročnější konkurence World týmy nevyjímaje, takže případný úspěch má významně vyšší hodnotu. A odtud je pak blíž k přestupu do vyšší úrovně.

A co mistrovství republiky?

Určitě chci obhájit titul v časovce. Navíc silniční závod by se údajně měl jet v Jevíčku. Trasu sice ještě neznám, ale dá se spekulovat, že by se mohla podobat té z Mladé Vožice z roku 2022 a na takové by se moje šance měly výrazně zvýšit.

MČR.jpg

ATT Investments se z poloviny obměnil. Jak tuhle proměnu vnímáš z pohledu i vlastních cílů?

Myslím, že máme dobře vyvážený tým co se týče specializací. Jednu skupinu tvoří kluci tempaři, klasikáři, schopní přejet středně náročné kopce a v závěru ještě dobře vsadit. Takže by se mohli prosazovat na kratších etapácích hlavně v náročnější konkurenci ve Francii, kde chceme oproti letošní sezoně závodit o dost víc.

Do téhle skupiny se ty ale nepočítáš.

Ne, sebe, Mártona Dinu, Karla Camrdu či Filipa Řehu počítám do té druhé, která by se naopak měla prosazovat v kopcovitějších etapových závodech. A pokud tyhle skupiny vždycky doplníme o nějakého mladého závodníka, bude to pro jejich rozvoj mimořádně přínosné.

V maximalistickém závodním programu týmu na rok 2024 figurují i prestižní jedničkové závody v Itálii či Francii.

Čím víc takových závodů budeme absolvovat, tím lépe. Nejen pro mě, ale pro všechny kluky z týmu. Je to způsob, jak výkonnostně růst a budovat svou pozici v mezinárodním pelotonu. A že na takových závodech umíme závodit, jezdíme aktivně a kromě celkových výsledků získáváme i řadu dílčích úspěchů, jsme myslím jasně ukázali v letošním roce.