Hatherly přesedlá z Cannondale na Giant. „Bude to pro mě něco totálně nového připravovat se a závodit ve worldtourovém týmu. Ale můžu se učit u nejlepších. Chci kombinovat horská kola i silnici a moc se na to těším,“ pokračuje. Letos měl nejlepší sezónu, získal ještě bronz v short-tracku na mistrovství světa, v nebývale vyrovnaném špičkovém poli vyhrál i dva jednotlivé světové poháry, v Les Gets XCC i XCO. Na silnici už také v tomto roce vyhrál celkové pořadí národního pětietapového Tour du Cap, dvakrát za sebou byl druhý na domácím šampionátu v časovce. Před dvěma lety jel pár jarních závodů v Chorvatsku v barvách EF Education development teamu.
„Měl dechberoucí sezónu na horském kole, ale může dosáhnout ještě výš. Jsme rádi, že s ním můžeme spolupracovat a dáme mu co nejlepší podporu, z níž může těžit. Věříme, že má potenciál uspět i na silnici, i když se bude i nadále soustředit na horské kolo,“ potvrzuje Brent Copeland, generální manažer společnosti GreenEdge Cycling.
Nejlíp zvládli tuto kombinaci Mathieu van der Poel a Tom Pidcock, ten se naposledy ze silnice stihl stát olympijským vítězem v Paříži, oba dokáží přidat i zimní cyklokros. Dvojboj silnice – kros k sobě pasuje líp než horská kola a silnice.
Dva roky jezdil silnici skvělý francouzský biker Victor Koretzky (za B&B Hotels a pak Boru), který se vrátil do terénu v ještě lepší formě než z něj odcházel. Naopak třeba Ondřej Cink se po roce na silnici, kdy absolvoval i Tour de France, vrátil se zdravotními potížemi a za větší zábavou na bike. Jaroslav Kulhavý jako olympijský vítěz z Londýna 2012 zvažoval také přestup na silnici, ale i vinou komerčních okolností ho nedotáhl. Švýcarský fenomén Nino Schurter odjel spíše v rámci přípravy Okolo Švýcarska v roce 2014 také v dresu Orica GreenEdge. Ale nezapomeňme na původem australského bikera Cadela Evanse, který to dotáhl až k triumfu na Tour de France.
Kam se zařadí Hatherly?