Kanadský svaz upravil pravidla tak, aby znemožnil použití časovkářských speciálů. Pouze jeden rám může být použit v kategoriích kadetů a juniorů, nástavce na řídítka jsou zakázána a zakázaná jsou také disková kola. Svaz si od toho slibuje spravedlivější závody. Vývoj techniky v posledních deseti letech vytvořil velké rozdíly mezi speciály na časovku. Nejlepší stroje nyní stojí i více než 300 tisíc korun, navíc vznikají náklady na testování a další komponenty.
Rozdíly v technice začínají být citelné i v případě profesionálních týmů, chudší sestavy si nemohou dovolit konkurovat možnostem celků jako jsou UAE Emirates-XRG a Visma-Lease a Bike. V nižších kategoriích a především v mládežnických kategoriích mají finance ještě větší vliv. A ty zkreslují i výběr talentů, čemuž se v Kanadě snaží vyhnout.
Jednoznačnou nevýhodou je fakt, že Mezinárodní cyklistická unie mládežnickým kategoriím speciály nezakazuje, takže na mezinárodních akcích typu mistrovství světa mohou mít Kanaďané problém konkurovat soupeřům, kteří mají více zkušeností s použitím časovkářského vybavení v závodním nasazení. Reprezentanti by tedy stále museli vlastnit kompletní výbavu.
Objevují se také názory, že speciály na časovku by měly být zakázány i v profesionální cyklistice. Už nyní se na některých menších závodech speciály zakazují, aby týmy kvůli pár kilometrům závodu nemusely cestovat s obrovským počtem kol a nezvyšovaly se tím náklady.
Navíc používání standardních silničních kol v individuálních i týmových časovkách je vlastně tradiční, konstruktéři kol začali s vývojem speciálů až koncem osmdesátých let.