Před rokem si Van Eetvelt v dojezdu na Jebel Hafeet vedl skvěle, o 22 sekund porazil skupinu soupeřů a poskočil až na první místo konečného pořadí. Jenže konkurence tehdy rozhodně nebal tak tvrdá, s jakou se bude muset poprat letos a vlastně jde jen o jedinou změnu, na startu totiž bude Tadej Pogačar. Od Va Eetvelta se očekává, že mu bude ve dvou horských dojezdech nejblíže, ale lídr Lotta si nevěří, s mistrem světa totiž už má své zkušenosti.
„Pokaždé, když proti němu závodíte, jede se strašně tvrdě,“ svěřil se v rozhovoru pro Het Nieuwsblad. „Jednou jsem ho dokonce slyšel, jak se nahlas směje. Na té šotolinové klasice ve španělském Jaénu. Hned na prvním šotolinovém úseku nechal svůj tým potáhnout. Na deset minut, jelo se super tvrdě. Vpředu zůstalo maximálně dvacet, třicet lidí. On se pak už jen smál na své týmové kolegy, že mu to strašně ulehčují a že už tam má vítězství jisté.“
„Přitom to bylo ještě 120 kilometrů do cíle. Ne o moc později opravdu odjel úplně sám. A tak to v podstatě chodí pokaždé. Jede se na hraně, všechno se postupně rozpadne a on si jen sedí v háku a je vysmátý,“ pokračuje Van Eetvelt. „Většinou už vidím jen jak odjíždí. Je to hodně divné závodění, když tam je. Tom Pidcock to loni po Strade Bianche vystihl dobře, celý den se cítil jako v gruppettu. Když je tam Pogačar, máte jako jezdec vždycky dojem, že se vám nedaří. Závodíte, ale spíš pro zábavu než pro vítězství. První místo je stejně pryč. Vidíte, jak všem strašně klesá morálka, když je na startu.“
Je tedy všechno předem dané? „Budu velmi šťastný, pokud se mi podaří skončit druhý. Ale člověk nikdy neví. Může mít také den, kdy se mu nedaří, nebo ještě není ve špičkové formě. I když o tom silně pochybuji. Jdu do toho a chci se pokusit závodit, jako by tam nebyl.“
„Prostě musíme jet a snažit se předstírat, že tam není. To mi připadá jako nejlepší mentalita,“ vysvětluje v tiskové zprávě svého týmu. Jeho sportovní ředitel Mario Aerts souhlasí. „Samozřejmě se pokusíme znovu vyhrát, i když víme, že tu také startuje jeden vyslovený největší favorit,“ říká bývalý profesionální závodník. „Karty jsou navíc trochu jiné. Loni už Lenny před UAE Tour už vyhrál na Mallorce. Teď ještě nezávodil, takže nevíme přesně, jak na tom je.“
„Klíčová bude třetí a poslední sedmá etapa," připomíná Aerts dva horské dojezdy. Ale zmiňuje i další překážky. „A pak půjde o to, co nejvíce omezit škody v časovce. K tomu je třeba připočítat fakt, že v SAE je vždy třeba dávat pozor na terezíny v poušti. Tým je na to připraven, jedeme s otevřenou myslí.“