Centrem se stalo opět Amenity, v tomto případě Amenity Pension Horní Věstonice. Tudíž v krásné krajině vodní nádrže Horní Mlýny a na úpatí Pálavských vrchů.
Odtud vyrážela čtrnáctka borců na mnohahodinové tréninky v různorodém terénu zaměřené na základní vytrvalost.
„Měli jsme obavy z předpovědi počasí, ale při trénincích nespadla ani kapka vody, takže i počasí hrálo v náš prospěch,“ pochvaloval si Petr Kaltofen, který je v týmu zodpovědný mj. za tréninkový proces.
Ze 16ti členného kádru chyběli na jihu Moravy pouze dva. Matěj Stránský má individuální program, protože jede naplno cyklokrosovou sezónu. Mimochodem dnes zvítězil v tzv. malém TOI TOI Cupu v Čáslavi a další dva víkendy bude závodit na C2 závodech českého poháru v Kolíně a Rýmařově.
Druhým, kdo pod Pálavskými vrchy chyběl, byl nováček v týmu Mihkel Räim, který přestoupil z druhodivizního španělského Burgos-BH a jenž tentokrát zůstal doma v Estonsku, jelikož čekají přírůstek do rodiny.
Nejen cyklistikou však byli kluci z ATT Investments živi. Součástí programu bylo pravidelné ranní cvičení a odpolední posilování formou kruhového tréninku pod vedením odborné lektorky a zaměřené na ty partie, kterými sice cyklista nešlape, ale pro výkon jsou neméně důležité. Máme na mysli především tzv. core partie, tzn. vnitřní svalový systém břicha a také zádové svaly.
Samozřejmou součástí byly na konci dne i masáže z rukou sice mladých, ale dostatečně kvalifikovaných odborníků tohoto řemesla.
Další podmínkou dobrých příštích výkonů je vedle tělesných parametrů také bezproblémové fungování týmu z hlediska vnitřních vztahů. „Nálada je dobrá, vše si pomalu sedá, parta funguje. Noví lidé v týmu se začleňují bez problémů, včetně nejmladšího člena, který přichází z kategorie juniorů, Filipa Chýle. A cizinci se pomalu učí první česká slovíčka, což je někdy humorné sledovat,“ říká sportovní ředitel Petr Kaltofen.
A pak je tu ještě vedle fyzické připravenosti a psychosociologických vazeb a vztahů technika. I na tu v Horních Věstonicích došlo. Členové týmu nafasovali potřebnou výbavu co se týče oblečení a s mechaniky vyladili tréninková kola, která budou potřebovat pro trénink na silnici. Dostatečně včas před samotnou závodní sezónou pak obdrží zcela nové bicykly a to jak klasické silniční, tak časovkářské speciály.
Nyní čekají závodníky ATT Investments individuální tréninky a 9. prosince se sejdou letos potřetí. Bude to na letišti, odkud se přesunou na první kemp do Španělska na východní pobřeží Costa Blanca do lokality Altea, aby najeli první objemy na silničních bicyklech.