Do vývoje 1. etapy Tour de France zasáhlo počasí. Na základě předpovědi počasí se favorité časovky i celkového pořadí rozhodli startovat na začátku startovní listiny. Jenže počasí se předpovědí neřídilo, jak se dalo čekat. Takže Primož Roglič (Jumbo - Visma), který vyrazil na trať před všemi důležitými soupeři, dojížděl už v silném dešti. Roglič zajel solidní časovku, dával si pozor v technických pasážích a časovkách v cíli byl jen o 2 a půl sekundy pomalejší než průběžně vedoucí Mathieu van der Poel (Alpecin - Fenix).

A déšť skrápěl i dva největší favority Filippa Gannu (INEOS Grenadiers) a Wouta van Aerta (Jumbo - Visma), kteří startovali krátce po 17. hodině jen minutu za sebou. Ganna se v zatáčkách necítil nejlépe. Musel si dávat pozor, všichni totiž viděli dalšího favorita Stefana Bisseggera (EF Education - EasyPost), jak se v lepších podmínkách dvakrát válel po zemi a přišel o naději na vítězství. Van Aert byl o něco odvážnější a také byl v cíli o téměř 6 sekund lepší. Belgičan se posunul do čela průběžného pořadí a mohl si dělat velké naděje na etapové vítězství.

Pogačar nezklamal 

Minutu za Van Aertem jel obhájce celkového vítězství a největší favorit celé Tour Tadej Pogačar (UAE Emirates). Slovinec předvedl excelentní výkon. V zatáčkách si dával větší pozor než Van Aerta a některé mu vyloženě nevyšly, přesto v cíli ztratil jen 2 a půl sekundy a najel 9 sekund na Rogliče a 8 sekund na Jonase Vingegaarda (Jumbo - Visma). Domácí miláček na trati riskoval a zajel výborný čas, ale na Pogačara to nestačilo. Rozdíly v celkovém pořadí jsou však stále jen minimální.

Zdálo se, že je rozhodnuto. Van Aert si měl za nějaké dvě hodiny dojít pro žlutý trikot, jenže počasí se začalo měnit. Déšť ustával a na startu byla stále spousta nebezpečných závodníků. Jenže nakonec počasí s největší pravděpodobností nerozhodlo. Yves Lampaert (Quick-Step Alpha Vinyl) totiž rozhodně neměl sucho. Na silnici ležela spousta vodu a Lampaert jednoduše předvedl nejlepší výkon. "Asi mi vybuchne hlava," řekl Lampaert se slzami v očích v rozhovoru s vítězem etapy. "První desítka by byla skvělá a já porazil nejlepší závodníky na světě. Nečekal jsem to. Nedokážu tomu uvěřit. Nikdy jsem o tom ani nesnil. Porazit Van Aerta, Van der Poela, Gannu, to je něco. Silnice byly stále mokré, plné vody, měl jsem stejné podmínky jako oni. Jsem jen syn belgického farmáře, asi bych měl být hrdý," usmál se.  

A stejný názor má také zklamaný Van Aert: "Byl to trochu šok, že Yves byl rychlejší, ale klobouk dolů. Bylo by hloupé tvrdit, že se mu to povedlo kvůli okolnostem. Všichni museli jet na mokru, myslím, že Yves byl prostě rychlejší."

Vrchaři ztratili i desítky vteřin 

Pogačar je virtuálním pořadí ve vedení závodu s náskokem 8 sekund před Vingegaardem a 9 sekund před Rogličem. Všichni tři mohou spokojení, zato jiní už tak moc ne. Nejlepším z lídrů INEOS Grenadiers byl Adam Yates se ztrátou pouze 16 sekund na Pogačara. Týmový kolega Geraint Thomas si zapomněl sundat vestu, která ho zahřívala před startem časovky a uvědomil si to až v průběhu závodu. "Moc mi to nešlo, nemohl jsem najít rytmus a v zatáčkách jsem byl pomalý a navíc ta vesta... Ale v druhé polovině jsem si řekl, že se nesmím bát bylo to lepší," řekl v cíli vítěz Tour z roku 2018. Nepříliš aerodynamická vesta Velšana moc nezpomalila, na Pogačara ztrácí jen 18 sekund. Dani Martinez, třetí do party lídrů britské sestavy dopadl o dost hůř, má odstup už 37 sekund. 

Aleksandr Vlasov (BORA - hansgrohe) ztrácí po jedné etapě 24 sekund, Louis Meintjes (Intermarché - Wanty Gobert) překvapil dobrým výkonem a ztrácí 28 sekund. Vrchaři Nairo Quintana (Arkéa Samsic) a David Gaudu (Groupama - FDJ) ztrácejí 42 a 43 sekund. Velmi nespokojení musí být jezdci Bahrain Victorious. Jack Haig má odstup už 44 sekund a Damiano Caruso dokonce 48 sekund a to není na 13 kilometrů dlouhé časovce málo. 49 sekund nabral Enric Mas (Movistar). Loni celkově čtvrtý Ben O'Connor (AG2R Citroen) si kodaňský test výkonnosti a odvahy také moc neužíval a na Pogačara ztrácí 54 sekund. Rigoberto Uran (EF Education - Easy Post) ztrácí 1:07.