179 kilometrů dlouhá etapa z Riccione do Centa byla papíře nejlehčí v celém ročníku, cyklisté nastoupila pouze 202 metry, ale zase dost foukalo, což způsobilo rozdělení pelotonu. Ineos Grenadiers rozjel na boční větru vysoké tempo a ve druhé skupině zůstal Jonathan Milan (Lidl-Trek). Jeho tým měl hodně práce s tím dostat ho zpět, ale v závěru foukal protivítr, takže se vše spojilo. 

V samotném dojezdu byla spousta zatáček a Lidl-Trek najel do čela v posledních kilometrech v soudržné lajně a udržel Milana na ideální pozici. Naopak Tim Merlier (Soudal Quick-Step) a Kaden Groves (Alpecin-Deceuninck) ztratili své týmové kolegy, vůbec se nedostali do čela a zbylo na ně patnácté a šestnácté místo. Fernando Gaviria (Movistar) otevřel spurt daleko před cílem, jeho týmový kolega Davide Cimolai ho dovezl do popředí a Kolumbijec se pokusil soupeře zaskočit. Jenže Milan byl pozorný, skočil Gaviriovi do háku a dojel si pro suverénní vítězství.

„Zase musím říct, že jsem velmi šťastný, velmi hrdý na svůj tým a jako vždy jim děkuji,“ řekl Milan v cíli, kde na něj čekali rodiče a přítelkyně. „Dovezli mě na perfektní pozici, v tomhle finiši jsme začali opravdu dobře, věděli jsme, že do poslední zatáčky musíme přijet se Simonem (Consonnim, pozn. red.), který 400 metrů před cílem začal svůj lead-out.“

1163679108.jpg

Terezíny žádné změny nepřinesly

Do dlouhého úniku se ve zcela placaté etapě vydali Andrea Pietrobon (Polti-Kometa), Manuele Tarozzi a Alessandro Tonelli (VF Group Bardiani). Jejich snaha skončila, když se za nimi 60 kilometrů před cílem rozhořel boj o pozice na bočním větru. Filippo Ganna (Ineos Grenadiers) rozjel terezín, ale cílem britského celku nebylo získat nějaký náskok na soupeře, nýbrž jen ochránit Gerainta Thomase a Thymena Arensmana. Terezín zaskočil pouze Jonathana Milana, který musel se svým týmem stahovat 17 kilometrů a nakonec jim pomohl především čelní vítr. 

„Na chvíli jsem zastavil, ale když jsem se vrátil do skupiny, ukázalo se, že se peloton rozdělil na větru. S klukama jsme odvedli fantastickou práci, šlapali jsme na plyn, abychom se vrátili a dojeli první skupinu zpět,“ vysvětlil Milan své zaváhání.

Více než 30 kilometrů před cílem se do dalšího úniku vydal Martin Marcellusi (VF Group Bardiani), ke kterému se přidal Belgičan Dreis De Pooter (Intermarché Wanty). Peloton neměl žádný problém oba odvážlivce dostihnout a začal boj o pozice. V silném protivětru panoval zdánlivý klid, který skončil, když závodníci najeli do posledních kilometrů a do technického závěru v ulicích Centa. 

Milan využil převahy svého celku a připsal si další body do soutěže o maglia ciclamino. Už nasbíral 299 bodů, je suverénním lídrem a těžko ho o vedení v bodovací soutěži někdo připraví. „Je docela působivé, jak každý odvedl svůj díl práce a vydal ze sebe všechno pro společný cíl. Jsem velmi šťastný a hrdý na to, jak jsme to dotáhli do konce,“ dodal Milan.

V celkovém pořadí se nic nezměnilo, Tadej Pogačar (UAE Emirates) je stále lídrem a své vedení by měl ještě navýšit v sobotní časovce na 31,2 km.