Dlouhá etapa, bez kilometru dvě stě. Ale jen 1400 výškových metrů. Posledních 20 km mělo spíše klesavý charakter. 

Do denního úniku se pustili čtyři lidi: Emil Dima z rumunské reprezentace, Paul Wright (REMBE Pro Cycling Team Sauerland), Stinus Bjerring Kæmpe (WSA KTM Graz) a Titouan Fontaine (Equipe continentale Groupama-FDJ).

Novozélanďan Wright vyhrál všechny tři rychlostní prémie a upevnil si vedení ve sprinterské soutěži. Na trati byly i dvě vrchařské prémie. Tu druhou umístěnou 20 km před cílem, kdy už bylo po úniku, vyhrál Ilkhan Dostiyev (Astana Qazaqstan Development Team) a i on si upevnil pozici lídra, v jeho případě vrchařské soutěže.

455738652_482770124551523_6854633094509924262_n.jpg

Závěr etapy byl dost technický s nějakými kruhovými objezdy a spoustou zatáček, navíc hodně foukalo. V posledních kilometrech byly kolem čela vidět dresy Elkov-Kasper a Felt-Felbermayr, nejlépe zorganizované to ale měli borci devo týmu Groupama-FDJ. 

V posledním kilometru do toho šli ve třech lidech jezdci Astany, ale když za to zhruba 300 metrů před cílem vzal Lewis Bower z Groupama-FDJ, nejspíš nebyli dobře dohodnuti, což umožnilo Novozélanďanovi získat menší náskok a ten pak udržet až na pásku. Za ním předčil Ivan Smirnov z Astany v souboji o 2. místo Patryka Stosze z Felebrmayru.

Protože Davide Toneatti (Astana Qazaqstan Development Team) nebodoval, stačilo Lukáši Kubišovi 5. místo v etapě k tomu, aby se znovu dostal do čela bodovací soutěže.

455816005_482782781216924_8278790779672616207_n.jpg

Na celkovou klasifikaci měla etapa pramalý vliv.

Lukáš Kubiš: "Ujeli čtyři lidi, tahala Astana, vše probíhalo poměrně v klidu. Dvacet do cíle jsme dojeli únik, začalo hodně foukat a tým právě v těchto momentech odváděl velmi dobrou práci. Kluci mi vytvořili výbornou pozici, ale tentokrát mi to vůbec nevyšlo a bylo z toho až páté místo. Ale i tak jsem získal dres nejlepšího v bodovací soutěži."

Šimon Vaníček: "Většina etapy proběhla v klidu. Závodit se pořádně začalo až 30 km před cílem. Posledních 5 km bylo hodně hektických i kvůli bočnímu větru. Závěr byl technický, ale já do něj najel bohužel více vzadu, což potom stačilo na 8. místo. Trochu mě to mrzí, ale po dvou dnech, kdy jsem ve vedru jen přežíval, jsem rád, že se mi dnes jelo líp."