Únik dne

84. ročník La Fléche Wallone začal podle současné šablony většiny cyklistických závodů na nejvyšší úrovni: únikem outsiderů. Mezi čtyřmi uprchlíky byl jediný z týmů nejvyšší divize: mladý (roč. 1999) Vansevenant z Deceuninck-Quick Step. Usilovně šlapal do pedálů společně s cyklisty z Bingoal (Paasschens), Sport Vlaanderen (Van Poucke) a Total Direct (Gaillard). Peloton jim dovolil náskok přes sedm a půl minuty.

80 km před cílem při nájezdu do prvního kopce závěrečných okruhů se začalo v pelotonu nastupovat. Zatím spíše domestici nebo elévové, kteří mají ambice dát o sobě vědět. Nic podstatného se ale nestalo. Kromě toho, že se o dost ztenčil náskok vedoucí čtyřky.

Kontra únik

Zvláště aktivní byl v tomto směru nováček v týmu Bora-hansgrohe Ide Schelling (22), jemuž se také nakonec podařilo společně s De Marchim (CCC) odjet a začali se rychle přibližovat k vedoucí skupince. Ta měla 50 km před cílem stále náskok přes 6 minut na peloton.

Při nájezdu do posledního kola 30 km před cílem se rozdíl mezi prvními dvěma skupinkami už příliš nezmenšoval. V první vypadal nejlépe Vansevenant, který odjel s Paasschensem zbylým dvěma, v druhé Schelling přestal stačit De Marchimu. V pelotonu, kde bylo v té době kolem devadesáti lidí, se už ale pořádně závodilo.

Vansevenant jel s obdivuhodným úsilím, až se na čele závodu osamostatnil a dal minimálně šéfům svého týmu hodně zdařile vědět, že nechybili, když ho angažovali.

Pokusy z hlavní skupiny

20 km před cílem atakoval z hlavní skupiny portugalský mistr Rui Costa (UAE). Rychlostí rychlíku minul skomírajícího Passchense, jenže i on byl 15 km před cílem zpět v pelotonu. Vansevenant měl k dobru ještě 50 vteřin. Peloton to viditelně příliš nevzrušovalo, tady už se taktizovalo před nájezdem do předposledního stoupání, které přišlo na řadu 11 km před cílem.

Od jeho úpatí zaútočil Rigoberto Urán (EF). Vypracoval si až 30 vteřin a 3 km před cílem dojel Vansevenanta. Jenže jejich náskok byl už jen minimální. Mur de Huy čekala na své sousto. 1,5 km před cílem byla dvojice pohlcena.

Mur de Huy

Pozici pro Pogačara se snažili připravit spolujezdci z UAE. Je však odstavil Devenyns (Deceuninck), pilotující Bagioliho. Jenže ani jedni nakonec nebyli úspěšní. V závěrečné stěně se rychle vykrystalizovala nepočetná skupina favoritů.

Z ní to zkusil nejprve Richie Porte (Trek-Segafredo) a po něm Michael Woods (EF). Jeho pokus už vypadal hodně nadějně. Jenže i přes maximální úsilí neodolal výkonu Marca Hirschiho a na pásce ani Benoit Consnefroyovi (AG2R). Roli týmové jedničky výborně zvládl na 4. místě Warren Barguil (Arkéa) a do absolutní špičky se opět vrátil 5. místem Dan Martin (Israel).

Marc Hirschi: „Bylo dobré, že odjela málo početná skupina. Můj tým odvedl opravdu dobrou práci. Jednoho člověka jsme dali na práci, abychom měli závod a únik pod kontrolou. V posledním stoupání jsem měl dobré nohy. Je to strašně těžký kopec. Velmi strmý, ale stabilní. Nesmíte se ukvapit a útočit příliš brzy. Nohy máte totálně zakyselené, ale důležité je, jak to máte nastavené v hlavě. Musíte být silní v hlavě, abyste se dostali přes tu velkou bolest.“

Češi

Jan Hirt dokončil na 39. místě 0:46 min. za vítězem, Petr Vakoč dvě místa a dvě vteřiny za ním. Romana Kreuzigera závod nedokončil.