Delší, uvolněnější a nižší jsou obvyklé charakteristiky nových enduro a trailových kol, ovšem i ti, kdo mají raději cross-country si nyní přijdou na své a dostane se jim více komfortu. Při návrhu nového modelu BIG.NINE se Merida inspirovala progresivním přístupem, který použila u modelů ONE-SIXTY a ONE-FORTY. Nový BIG.NINE konstruktéři kompletně přepracovali, aby vyhovoval požadavkům moderního cross-country ježdění a závodění – a to i tomu sjezdovému.
K dispozici jsou jako obvykle karbonové i hliníkové rámy a upravená geometrie, kvůli zlepšení vlastností kola jak při stoupání, tak ve sjezdu. To vše při zachování hlavní vlastnosti kola, kterou je rychlost a skvělý odpich.
S novou geometrií s výraznějším slopingem horní rámové trubky a velkorysou průchodností pro širší pláště je nyní kolo mnohem schopnější ve sjezdech, aniž by se z něj stalo pomalé kolo na singletracku nebo XC trasách. Osadit je možné pláště do velikosti 29×2,4", které zajistí lepší přilnavost a trakci v terénu.
Merida přepracovala také způsob výběru velikosti kola, ke slovu přichází tzv. AGILOMETER, tedy možnost vybrat si velikost kola podle toho, jak chcete, aby se chovalo a reagovalo na řízení, nezávisle na tom, jaká je výška jezdce. Je to velmi jednoduché – delší rám přináší vyšší stabilitu a kratší zase přidává obratnost a hravost v terénu, střední velikosti jsou pak zárukou ideální vyváženosti obou vlastností.
Kromě lehkých modelů se zdvihem 100 mm zaměřených především na rychlost a závody, Merida představila také modely s označením BIG.NINE TR. Ty mají odlišné některé klíčové prvky, jako je 120mm zdvih vidlice, agresivnější pláště a teleskopická sedlovka pro jistější pozici na kole při sjezdu.
Říkejte tomu třeba down-country, kola BIG.NINE TR jsou navržena tak, aby byla pekelně rychlá a zároveň přinesla porci zábavy, ať už na závodní trati nebo mimo ni. Takto upravené modely BIG.NINE TR představují cenově dostupnou alternativu k tradičním celoodpruženým kolům s krátkým zdvihem.