Bezprostředně po startu začaly pokusy o únik. A už po 2 km od ostrého startu se před pelotonem vytvořila osmička jezdců: Tagliani a Viel z Androni, Tonelli z Bardiani, Van der Horn z Intermarché, Norsgaard z Movistaru, Peron a Planet z Novo Nordisk a Conci z Trek-Segafredo. Po 20 km měli náskok 7,5 minuty. To bylo tak akorát, aby se situace ustálila. Na čelo pelotonu si vlezl Tim Declercq z Deceuninck-QuickStep se Senne Leysenem z Alpecin-Fenix a Paul Martensem z Jumbo-Visma, zkrátili odstup na 5,5 minuty a mohl nastat na mnoho dalších kilometrů klid.

Takže divák měl možno zaměřit pozornost třeba na bicykly, které jezdci sedlají. V úniku byly vidět Colnaga (Nordisk), Bottecchie (Androni), Canynon (Movistar), Cipollini (Bardiani), Cube (Intermarché) a samozřejmě Trek.

Androni vyniklo i tím, že na poslední chvíli nominovalo nejmladšího účastníka závodu Ukrajince Andreje Ponomara, juniorského evropského šampiona na silnici z roku 2019, kterému jako jedinému ve startovním poli bylo 18 let. Druhý nejmladší byl 19letý Quinn Simmons (Trek), také juniorský šampion z téhož roku, ovšem světový. A třetím v tomto žebříčku byl Thomas Pidcock (Ineos), kterému bude na konci července 22 let.

150 km do cíle. Silnice se mírně zvedá. Za dalších 25 km přijde na řadu 5,6 km dlouhé Colle del Giovo (2,7%). Peloton vedou stále tři stejní muži. Jedinou změnou je, že na vedoucí osmičku stáhli minutu, takže nyní rozdíl činí 4:30 min.

140 km: Alaphilippe cosi řešil a pak si musel v koloně doskákat zpátky. Kdože na něj čekal? Jeho věrný bodyguard Zdeněk Štybar.

125 km: první skupina překonala Colle del Giovo a pustila se do sjezdu, kdy na zhruba 15 km klesne z 500 metrů na úroveň hladiny moře. Po sjezdu přijde 60 km dlouhý rovinatý úsek, než se silnice zase zvedne na Capo Mele (2km, 4,2%). Cyklisté v úniku jsou o další minutu kratší: 3:30 min.

100 km: Při průjezdu Savonou se na chvíli peloton nadělil a Van Aert si musel přišlápnout. V zatáčce spadnul Guernalec (Arkéa) a sundal s sebou i týmového lídra Nacera Bouhanniho. Odstup uprchlíků činí stále 3:30 min.

80 km: Až dosud je to přetahovaná osmičky v úniku se stále stejnými třemi domestiky, kteří je na čele hlavního pole sjíždějí. Náskok zkrátili o dalších 30 sekund na 3 minuty. Jede se po nádherném pobřeží Ligurského moře. Zdeněk Štybar se nehne od Alaphilippa.

70 km: Odstup je 2:35 min. Zatímco v úniku se vyvíjí průměrný výkon zhruba 280 wattů, v závětří pelotonu o 75 wattů nižší. Nárazový vítr fouká cyklistům převážně do zad.

60 km: Únik má na peloton stále ještě 2 minuty. Největší vzrušení v balíku poskytují různé kruhové objezdy, silniční ostrůvky a retardéry. Ze skupiny uprchlíků vypadl Mattia Viel.

55 km: Blíží se Capo Mele (1,9km, 4,2%) a v pelotonu za třemi vodiči, z nichž práci právě tady ukončil Paul Martens, začíná tlačenice. Náskok: 1:30 min.

50 km: Capo Mele přejel peloton pohromadě, na některých už ale bylo znát, že mají potíže. Patřil mezi ně i Nizzolo, opečovávaný svými druhy z Qhubeky. Na čele stále Tim Declercq! Po Capo Mele vzápětí přišlo Capo Cervo (1,9km, 2,8%). Vedoucí skupina se rozpadla. Zůstali Van den Horn, Tonelli, Norsgaard a Conci. Peloton ho vyjel roztažený po celé šířce vozovky v poklidu. I díky tomu se náskok čtveřice zvýšil na 1:40 min.

40 km: Tim Declecq je nesmrtelný! Na řadě je Capo Berta: 2km, 6,4%. Z vedoucí čtveřice odjel Tonelli, ale ve sjezdu ho zase dostihli. V koloně aut za pelotonem zaostal v potížích Sam Bennett (Deceuninck)! Teprve tady skončila práce Tima Declercqa.

30 km: Cipressa (5,6km, 4,1%) je na dohled. Sam Bennett se dokázal vrátit, ale i podle výrazu tváře nemůže v dalším kopci uviset. Odstup uprchlíků je 50 sekund. V pelotonu už je cítit vzrůstající napětí.

Cipressu rozjeli ve vysokém tempu domestici Van Aerta. K jisté redukci došlo, ale nebyla velká. Nestačil například Kristoff (UAE). V kopci byli dojeti uprchlíci. V závěru převzali iniciativu jezdci Ineosu a pokračovali v ní i po sjezdu, kdy se peloton rozdělil na dvě skupiny, které se ale ještě sjely. Na konci té první plandal Sam Bennett!

Cyklisté Ineosu jako první najeli i do Poggia. Fantasticky se za Gannou a posléze Van Baarlem držel na druhé pozici Caleb Ewan (Lotto).

První nástup, ovšem  až v samém závěru stoupání, přišel ze strany Alaphilippa, kterého se držel Van Aert, aby v útoku francouzského cyklistu vystřídal. Když si je dojel s několika dalšími cyklisty i Van de Poel, tak se přestalo závodit! Rozhýbal to až Thomas Pidcock.

Peter Sagan přejel vrchol jen s pár vteřinovou ztrátou na první desítku a ve sjezdu se společně s několika dalšími dostal dopředu, kde se nakonec sjelo 17 cyklistů. Po dvou lidech tam měl Ineos, Bahrain a Bora: s Peterem tam byl ještě Schachmann.

Než ale stačili rozehrát nějaké taktické hrátky, nastoupil jim 2 km před cílem Jasper Stuyven (Trek-Segafredo), a pochopitelně začal být problém, kdo ho bude stíhat. Nakonec za ním odjel sólově Soren Kragh Andersen (DSM) a dostihl ho. Za nimi to i nadále vázlo.

Andersen byl spásou pro Stuyvena. Prostřídal mu, což umožnilo Stuyvenovi si trošku „orazit“, znovu v posledních desítkách metrů zrychlit a těsně uhájit vítězství před famózním Ewanem, který jako jediný z čistokrevných sprinterů se dokázal udržet na samém čele a bez jakýchkoli problémů.

Van Aert se dokázal ještě protlačit na stupně vítězů před Petera Sagana. Po potížích, které provázely Peterovu předsezónní přípravu, to je pro něj malé vítězství.

Van der Poel byl první, kdo začal sprintovat za vedoucí dvojicí, ale bylo už pozdě a nakonec mu to dalo v jeho případě „jen“ na 5. místo.

Většina závodu je pro diváka spíše nuda. Ale závěr je tak dramatický, že tenhle hendikep zdařile srovná.

Jasper Stuyven:

„Byli tu tři, o nichž se nejvíc mluvilo. My jsme přijeli s cílem vyhrát, jako to děláme na každém závodě. V závěru byli ve skupině všichni rychlejší než já, takže tohle byla jediná varianta, která mohla vést k úspěchu. Kdybych to nezkusil, skončil bych uprostřed skupiny a to by neznamenalo vůbec nic. Po celý závod jsem se cítil velmi dobře, měl jsem podporu týmových kolegů. Je lhostejné, zda vyhrajete o minutu nebo centimetry. Je to největší vítězství mé kariéry. Jsem velmi šťastný.“