Jeho cesta do Brna, a o týden dříve do Prahy, byla motivována snahou získat UCI body z dráhových mezinárodních závodů, aby se mohl pokusit nominovat na OH 2020 do Japonska, kde by měl obhajovat zlato z Ria.

Už příchod na brněnský "Favál" ukazoval, že je tu někdo pro české dráhové závody výjimečný. Audi RS6 s monackou značkou naznačovalo, že Elia nepřiletěl z Itálie, nebo Monaka, ale přijel do Brna se svými dvěma koly autem.


A ta kola nás zajímala, jedno bylo ve zlaté barvě a rezerva v modré. Nenesly loga žádného výrobce, byly označeny logem závodníka. Ale když visela v depu vedle Pinarella reprezentačního kolegy, bylo jasné od jakého výrobce pocházejí.

Dokazovala to také nálepka certifikátu UCI, že se jedná o Pinarella. Jeho modré kolo se od zlatého lišilo v několika detailech, jiný byl disk bez označení, místo sedla Specialized, které jezdí i na svém silničním kole, měl na modrém speciálu sedlo Fizik. I loukoť byla odlišná, zatímco na zlatém vezl Vittoriu, na modrém loukoť Mavic. 


Vzadu měl Elia disk, vepředu loukoť. Disk nesl logo Vittoria, která je sponzorem italského národního týmu, také galusky dodala Vittoria, model PISTA control šíře 23mm.


O přenos síly italského olympijského vítěze se staral střed s měřičem výkonu SRM s karbonovými klikami délky 172,5 mm a řetězem DID. S převodníkem s 52 zuby ozdobený připomínkou na triumf v Riu. 

Vzadu byl na disku pastorek se 14 zuby. A napnutí řetězu v dlouhé dráhové koncovce naznačuje, že Elia měl připravený řetěz pro těžší převody, ale na dlouhém brněnském velodromu sázel na lehčí převody.


I na dráhovce měl Garmin, střed SRM doplňoval i klasický magnet se snímačem na zadním kole. Ale zdá se, že Garmin patří jeho partnerce Eleně Cecchini, profesionální silničářce, několikanásobné mistryni Itálie a člence sestavy Canyon//Sram.