Připomeňme si, že dvě ze tří etap Tour de la Mirabelle končily spurtem početného startovního pole, ale že o konečném pořadí se rozhodlo v jediné profilově náročnější. V ní byl na 4. místě ze 16členné skupiny, která přijela do cíle jako první, klasifikován Márton Dina, a jelikož se tu za pořadí v etapách neudělovaly bonifikační vteřiny, v součtu pořadí mu nakonec patřilo 9. místo se stejným časem, jaký měl vítěz.

Tour d´Eure-et-Loir je také tříetapový, ale na rozdíl od Mirabelle chybí nějaká profilově výrazně náročnější etapa. Tomu pak odpovídají sestavy týmů včetně ATT Investments. 

Lídrem by měl být sprinter Pavel Kelemen. Mihkel Räim, Matúš Štoček i Gert Kivistik jsou spíše klasikáři s rychlým závěrem, takže se dokáží prosazovat ve spurtu spíše menších skupin. Jirka Petruš v roli kapitána obvykle věnuje své síly ve prospěch týmovému úspěchu, jeho jednou z předností je, že umí velmi dobře zapracovat v koncovce pro lídra. Role Petra Klaboucha obvykle spočívá v týmové práci v úvodu a průběhu etap, z čehož pak plyne i schopnost a příležitost dostávat se do úniků.

Eure-et-Loir je departement rozkládající se na jihozápad o Paříže. Jeho název je odvozen od dvou řek, které jím protékají.

Závod se poprvé objevil v kalendáři UCI v roce 2004, pak si ale dal dlouhou pauzu a vrátil se tam až v roce 2019. V roce 2021 tu zářili v kontinentálních týmech Kim Heiduk, který následně získal smlouvu v Ineosu, a Paul Penhoët, který ještě ten rok přestoupil do Groupama-FDJ.

Loňský ročník ovládli jezdci jednoho ze tří nejepších francouzských kontinentálních týmů s aktuálním názvem Van Rysel-Roubaix Lille Métropole Samuel Leroux a Valentin Tabellion, třetí skončil Emilien Jeanniére z Vendée U, mládežnické zálohy TotalEnergies, kam poté také přestoupil.

Letos bude na startu 23 týmů po šesti lidech. Z úrovně ProTeams jediný Bolton Equities Black Spoke, dále 12 kontinentálních týmů, cyklokrosový Pauwels Sauzen-Bingoal s jedničkou Eli Iserbytem, národní výběr Švýcarska a zbytek tvoří domácí klubové celky, z nichž vynikají zmiňovaný Vendée U a AG2R Citroën U23.

Z kontinentálních tu budou kromě ATT Investments nejlepší francouzské Roubaix, Nantes a St. Michel, development týmy Uno-X, Intermarché a Israel Premier Tech, dánský ColoQuick, australské ARA a BridgeLane, kanadský Ecoflo Chronos a polský Mazowsze. Celkem cyklisté 20 národností.

Co se týče kvality, z hlediska počtu získaných PCS bodů je ATT Investments z týmů, které tu startují, třetím nejúspěšnějším za Boltonem a St.Michel.

Úvodní etapa měří 161 km, je jen mírně zvlněná, o čemž vypovídá 700 výškových metrů. Druhá je jediná profilově trochu náročnější, zvláště ve své druhé polovině. Celkem na 189 km 1800 výškových metrů. Třetí už zase vykazuje na 173 km pouze 840 metrů. Ale nutno podotknout, že to není placka, ale zvlněný terén se spoustou kratších výjezdů. Což je příležitost, aby i tady se bojovalo v soutěži o nejlepšího vrchaře.

Posledních 60 km každé etapy je možno sledovat v live přenosu stránkách závodu.

Jde o premiérovou účast jakéhokoli českého týmu. Matúš Štoček tady už ale závodil a to v roce 2021 ve slovenském národním týmu.

Do Závodu míru určeného kategorii U23 byli z ATT Investments do dvou českých týmů nominováni Karel Camrda, Matěj Stránský a Filip Chýle.

L´Etape v kategorii Elite, tedy nikoli v soupeření s amatéry, se za ATT zúčastní Jakub Otruba, Márton Dina, Daniel Turek, Tomáš Jakoubek a Jan Kašpar.