Druhá etapa se bohužel musela obejít bez české cyklistky Kristýny Burlové (Ceratizit), která nenastoupila na start. Že bude rozhodovat vítr, bylo jasné všem závodnicím, proto byla nezvykle důležitá pozice na startu. Start byl raketový, Lorena Wiebes (SD Worx-Protime), Elisa Longo Borghini a Karlijn Swinkels (obě UAE ADQ) odskočili z pelotonu a po chvíli se vytvořila pětičlenná skupina, kde měl tým UAE ADQ hned tři závodnice, kromě už zmíněných cyklistek také Laru Gillespie z Irska. Pátou do party byla Lily Williams z týmu Human Powered Health. 

Roztrhaný peloton se zanedlouho dokázal opět poskládat, ale vedoucí skupinu nedostihl a náskok narostl na tři minuty. V závěrečné hodině závodu opět začalo foukat a tvořily se další terezíny. Peloton zrychlil, ale vzorně pracující cyklistky týmu UAE ADQ na čele závodu nedostihl. Pronásledování vedly sestavy FDJ-SUEZ a Lidl-Trek a odstup se pomalu snižoval, jenže týmové kolegyně Loreny Wiebes a Elisy Longo Borghini v pelotonu stíhačku narušovaly a ke spojení už nedošlo.

Pro Elisu Longo Borghini to byla skvělá situace, protože v první skupině s ní nebyla žádná vážná soupeřka pro celkové pořadí. Do cíle se skupina dostala s náskokem 1:26 před hlavním polem a ve spurtu to byl pro Lorenu Wiebes snadný úkol, když suverénně porazila Lily Williams a Laru Gillespie a navýšila vedení v celkovém pořadí na 13 sekund. To podstatné však je, že italská mistryně Longo Borghini má před třetí etapou s dojezdem na Jebel Hafeet náskok 1:30 na všechny vážné soupeřky.

„Bylo jasné, že boj o pozice vypukne hned, protože už při neutrálním startu jsme jely strašně rychle. Hned od ostrého startu se už formoval první terezín," říká vítězka etapy. „Do skupiny jsem naskočila jako poslední. Peloton nás stále pronásledoval, protože náš náskok zůstával dlouho malý. Když jsme se dostaly na úsek v protivětru, myslela jsem si, že nás dostihnou, ale právě tehdy náš náskok narostl.“

„Bylo to perfektní složení skupiny. V náš prospěch hrálo i to, že v ní byly tři závodnice z týmu UAE ADQ. Rozhodla jsem se spolupracovat, abychom si udržely náskok, ale snažila jsem se nejet úplně naplno. Stále jsem měla za sebou čtyři kolegyně z týmu. To, že to byla nejrychlejší etapa v historii ženské WorldTour, mě nepřekvapuje. V jednu chvíli jsem se podívala na svůj Garmin a viděla, že do konce zbývá padesát kilometrů. Na to jsem si pomyslela, že tak to bude asi maximálně další hodina závodění. I proto jsem věděla, že pro peloton bude těžké nás dojet. Pravděpodobně by nemohly jet o moc rychleji, než jak jsme jely vpředu,“ dodala Lorena Wiebes.