Napsal jsem před závodem článek Výsledky loňské Mladé Vožice ve statistice. Co napovídají před MR? Předpokládal jsem hodně selektivní závod a také tomu tak bylo. Když jsem upozorňoval na to, že vloni dojelo jen 34 závodníků, tak to letos bylo 33 českých závodníků, kteří viděli cíl. Slovenských dojelo jedenáct.
Závod dokázalo dokončit:
10 jezdců ELKOV Kasper
9 jezdců ATT Investments
A potom už jen jednotlivci, žádný jiný tým neměl v cíli ani dva závodníky. Za prvními čtyřmi jezdci ELKOV Kasper dokončili 5. Jan Hirt, 6. Petr Vakoč a potom 9. Vojtěch Řepa, 10. Pavel Bittner, 11. Petr Kelemen, 12. Mathias Vacek, 13. Michal Schlegel.
Až druhou polovinu výsledkové listiny otevírají jiní jezdci, než ti z hradeckého týmu, nebo krajánci v zahraničním angažmá.
16. byl Martin Voltr z brněnského Favoritu
17. Šimon Vaníček - ČEZ Cyklo Team Tábor, 18. Petr Fiala - Dukla Praha, 23. Jakub Říman - Auto Škoda Mladá Boleslav, 24. Jonáš Vojtěch - LAWI Stars - GIANT, 29. - Radek Vlček - TUFO PARDUS Prostějov, 31. Jan Brňák - AC Sparta Praha a 33. David Šulc - MONDRAKER Racing team.
Tedy Sparta a Prostějov, když zmíníme naše další kontinentální týmy po jednom závodníkovi, stejně jako Favorit Brno a Dukla Praha a jednotlivci zastupující cyklokrosaře. V cíli jen osm českých závodníků mimo Elkov Kasper, ATT Investments a krajánky.
Je to hodně smutná statistika vůči českým týmům a kruté zjištění úrovně domácí cyklistiky. Vedle nedostatku domácích závodů je i úroveň konkurence týmu ELKOV Kasper hodně nízká.
ATT Investments hodně za očekáváním
Velké ambice v českém pelotonu má tým ATT Investments, ale mistrák se jim hodně nepovedl. Jistě jsou to především třiadvacítkáři, výkonnostně za úrovní závodníků ELKOV Kasper, ale jejich vlastní porovnání v průběhu sezóny je pro vedení týmu nelichotivé. Tak jak se trenérovi hradeckých, Otovi Fialovi daří stupňovat a ladit formu k tomuto vrcholu sezóny (a to každoročně - opakovaně), tak forma jezdců ATT Investments nepřišla. Mnozí členové se s vrcholem výkonnosti setkali v jiné části sezóny. Mě osobně zarazilo, že hned dva víkendy před MR jejich závodníci nezávodili. Proč? To asi vědí jen v týmu. Z mých závodnických i trenérských let si pamatuji, že "ladit" a nezávodit před mistráky je velká chyba.
1. - 2. - 3. - 4. - 7. - 8. - 14. - 15. - 22. - 25. bylo umístění jezdců ELKOV Kasper
19. - 20. - 21. - 26. - 27. - 28. - 30. - 32. bylo umístění jezdců ATT Investments a ve skupině s Vackem dojel Slovák Štoček - třetí ve slovenském mistráku.
Vybavení, zabezpečení a nakonec i výraz týmu při závodě (seřazení se na čele pelotonu) v ATT Investments funguje, ale v Mladé Vožici jen do okamžiku, kdy se v pelotonu začne závodit. Potom jak když střelíš do hejna ATT Investments.