Většina závodníků touží po vzestupu. Ten je obvykle podmíněn kontraktem s lepším týmem. Lepším ve smyslu zabezpečení a podpory v nejširším slova smyslu, lepším závodním programem, mnohdy i vyšší vnitřní konkurencí posouvající každého člena na vyšší úroveň atd. Významnou roli pak hraje spokojenost s pravidly a atmosférou panující uvnitř týmu. A pak také role, kterou v daném kolektivu zastává, resp. jakou si vybuduje či je mu přisouzena.

Občas se tak stane, že cyklista zvolí zdánlivě opačnou cestu. Z lepšího týmu do níže postaveného. Mezi sezónami 2024 a 2025 se to na nejvyšší úrovni přihodilo třem špičkovým jezdcům. Vedle Marca Hirschiho a Juliana Alaphilippa, kteří zvolili změnu ze světa World o schod níže do švýcarského Tudoru, je tím třetím Thomas Pidcock. 

Ten se rozloučil s týmem INEOS Grenadiers a přestoupil do Q36.5. Což se jeví jako slanění ještě o další chyt níže. Tudor má vysoké ambice, 30 lidí v týmu a loni 22. v žebříčku UCI s 5.750 body. Q36.5 má na soupisce 25 lidí a loni nashromáždil o téměř 2 tisíce UCI bodů méně než taktéž ve Švýcarsku registrovaný Tudor. A to o Pidcocka měli zájem jak v Red Bull - BORA - hansgrohe, tak Visma | Lease a Bike!

1157279035.jpg

Amstel Gold Race 2024

Co ho k tomu vedlo? Podrobněji se o tom rozhovořil směrem k novinářům v rámci týmového kempu ve španělském Calpe.

"Proč jsem chtěl odejít? Myslím, že v INEOS Grenadiers to nešlo tak, jak bylo původně plánováno, nebo alespoň ne tak, jak jsem si představoval. Nejlepším řešením bylo dohodnout se na ukončení kontraktu. Myslím, že není žádným tajemstvím, že poslední rok byl těžký. Pro mě, ale i pro INEOS Grenadiers. Náš vztah byl křehký," řekl drobný Brit, který se v novém týmu stal jasnou jedničkou.

To bylo patrné zejména tehdy, když nebyl Pidcock nominován na Lombardii. "Hodil jsem to za hlavu. INEOS Grenadiers byla moje druhá rodina. Mám na to fantastické vzpomínky. INEOS má své motivace a cíle, kterých chce určitým způsobem dosáhnout. Já se teď plně soustředím na tento tým," řekl a dodal: "Teď, když jsem se rozhodl, mám pocit, že to bylo stoprocentně správné rozhodnutí. V tomto týmu jsou lidé, kteří patří k nejchytřejším ve svém oboru, se kterými jsem kdy měl tu čest pracovat."

"Podepsal jsem v INEOS Grenadiers smlouvu s jinými lidmi než s těmi, kteří nyní vedou tým. To vytvořilo řadu obtíží. Je ale pravda, že mě podporovali ve všem, čeho chtěli dosáhnout." Právě v tom se může skrývat jádro pudla. Současné vedení týmu INEOS Grenadiers údajně chtělo, aby se Pidcock soustředil pouze na silnici. Zatímco on podle původní dohody měl zájem soustředit se minimálně se stejnou prioritou na horská kola a cyklokros.

1098340860.jpg

Strade Bianche 2023

"Od prvního setkání se mé srdce rozhodlo, že sem půjdu. Ale moje hlava o tom debatovala dlouho. Rozdíl byl hlavně ve víře ve mě a naší společné vizi úspěchu. Navíc tu mám svobodu jezdit závody, které chci," zdůraznil vítěz Amstel Gold Race 2024, který s týmem podepsal smlouvu na tři roky.

Co se týče závodního programu, je jeho tým závislý na divokých kartách pro závody WorldTour. V současné době zná svůj program pouze do začátku března. Na konci ledna odstartuje na AlUla Tour, v únoru pojede Ruta del Sol a poté začátkem března Omloop Het Nieuwsblad a Kuurne-Brusel-Kuurne. 

"Nebýt si jistý určitými závody je nová situace, na kterou si musím zvyknout. Máme však rozumnou představu o tom, jak to bude vypadat v hrubých rysech. Doufejme, že v březnu přijde italský blok, rád bych se na něm svezl," řekl a myslel tím Strade Bianche, které předloni vyhrál, Tirreno-Adriatico a Milán-San Remo.

"Největším otazníkem je Giro d'Italia. Prozatím se zaměřím na jednodenní klasiky. Pokud pojedeme Giro, objevím se na startu s o něco horší formou, takže budu usilovat o etapová vítězství v pozdějších fázích závodu. Pokud nám bude dovoleno jet na konci roku také Vueltu a España, uvidíme, co tam budeme dělat. V tuto chvíli je to ale ještě daleko."