Michael Moureček, spoluzakladatel společnosti Festka a hlavní tvůrce jejích kol, vysvětluje: „Naší strategií vždy bylo, aby naše rámy byly kompatibilní s co nejširší škálou komponentů. To však způsobilo, že vnitřní vedení kabelů bylo poměrně problematické, protože je k němu nutná kompatibilita hned několika komponentů: rámu, vidlice, hlavového složení, představce a řídítek. Měli jsme dvě možnosti - buď navrhnout vlastní řešení a omezit univerzalitu našich rámů, nebo počkat, které z mnoha řešení převládne a umožní všem na trhu kombinovat různé produkty."

Situace sice ještě nedospěla do stádia volného výběru, ale konečně existuje dostatek komponentů třetích stran, které Festka může použít pro stavbu kol s vnitřně vedenými hydraulickými hadičkami a elektrickými kabely. 3D tištěné díly v novém řešení vedení kabeláže slouží ke dvěma účelům. Zaprvé jako rozhraní k vzájemnému spojení komponentů a zadruhé jako pomůcky usnadňující instalaci hadiček a kabelů uvnitř rámu. Díky vlastním kapacitám technologie 3D tisku je nyní společnost schopna nabídnout individuální řešení pro každý jednotlivý případ.

Kromě integrovaných kabelů přicházejí oba modely s dalšími úpravami a vylepšeními. Trubky z navíjených karbonových vláken, které tvoří jedno z klíčových know-how značky, doznaly technických zlepšení, která zvyšují dva nejdůležitější parametry silničního kola: komfort a tuhost.

Ceny nové generace modelu Festka ONE začínají na 109 990 Kč za rámovou sadu a 194 690 Kč za celostavbu. Cena nové generace Festka Scalatore začíná na 159 000 Kč za rámovou sadu a 243 530 Kč za celostavbu. K dispozici jsou ve čtyřech kategoriích grafických designů - od základního Core až po plně zakázkový You By Festka. Podrobnosti najdete zde.