Když se ohlédneme za dlouhou historií „všeuměla“ v řadě MERIDA a za poslední významnou evolucí, která proběhla v roce 2019, bylo na čase, aby ONE-TWENTY využila nejnovějších inovací a udržela tak oblíbené trailové kolo s nižším zdvihem na špičkové úrovni.

V praxi to znamená zvýšení zdvihu na 130 mm vpředu i vzadu a použití osvědčeného systému odpružení P-FLEX pro jednoduchou, lehkou, bezúdržbovou a nesmírně efektivní konstrukci. Merida využila zkušenosti s výrobou hliníkových rámů a zaměřila se na vytvoření odolné, ale cenově příznivé řady kol v kombinaci s cenově dostupnou, ale výkonnou výbavou ideální pro daný účel.

08A6609.jpg

Geometrie nového modelu ONE-TWENTY prošla také několika zásadními změnami: úhel sedlové trubky se změnil na 78,5°, čímž bylo dosaženo ideálního posedu pro efektivní šlapání a stoupání, a hlavový úhel se snížil na 66° pro větší stabilitu na trati, zatímco dosah (reach) narostl u všech velikostí. 

Konstruktéři Meridy použili také nový systém výběru velikosti AGILOMETER založený na dosahu (reach), který jezdcům umožňuje vybrat si velikost kola spíše na základě požadovaných jízdních vlastností než na základě délky sedlové trubky/výšky jezdce. Dlouhé kolo pro větší stabilitu, kratší pro větší obratnost, anebo zvolíte střední velikost pro vyvážení obojího.

2023DGG58023.jpg

Kromě toho je ONE-TWENTY vybavena integrovaným vedením kabeláže WIRE PORT, upevňovacími body pro dvě láhve, trailovým držákem MERIDA a průměrem sedlové trubky 34,9 mm pro nejnovější teleskopické sedlovky s dlouhým zdvihem. 

Jeden rám, dvě kola

Zatímco nové kolo je velmi schopným univerzálem, na stejném rámu Merida připravila také model NINETY-SIX LITE. Díky zadnímu tlumiči a vidlici s kratším zdvihem a komponentům zaměřeným na maratony mají cyklisté k dispozici také cenově dostupnější alternativu k velmi oblíbenému karbonovému modelu NINETY-SIX.  

ONE-SIXTY FR

Druhou novinkou je upravený model ONE-SIXTY FR, který se od standardní produkce tohoto celoodpruženého kola liší především v použitém tlumiči – ten je totiž vybaven vinutou pružinou.

08A6977.jpg

Tento model využívá osvědčený hliníkový rám typu LITE a nabídne také vyšší zdvih vidlice i zadního odpružení, které doplňuje „mullet“ osazení s menším 27,5“ kolem vzadu. Aby Merida vyšla vstříc požadavkům na cenově dostupné kolo, zaměřila se na získání co nejlepšího odpružení, plášťů a brzd, nikoliv na vyladěné přehazovačky nebo lehkou výbavu, která má nižší životnost.

Zdvih předního kola byl zvýšen na 180 mm s 29" kolem. To je pak spojeno se 171 mm zdvihu vzadu. Zadní část využívá kinematické odpružení FAST, které poskytuje kvalitní podporu jezdcům všech úrovní.

65A7856.jpg

Jistotu na trati dodají pláště Continental Kryptotal, které jsou připravené pro bezdušový provoz a samozřejmě také brzdy ve čtyřpístkovém provedení s velkými 220mm kotouči. Vše doplňuje teleskopická sedlovka Merida s rozsahem 30–230 mm.