Super Sport je základní model v nabídce Pardusu a na výbavě je to znát. Ladně tvarovaný karbonový rám tak doplňuje hliníkový kokpit, mechanické kotoučové brzdy NUTT a jedenáctirychlostní SRAM Rival je doplněný klikami a převodníkem značky MVMT.
I přes tyto drobné drobné ústupky se jedná o pěkně zpracovaný stroj s jednoduchou údržbou, který se snaží nabídnout za co nejméně peněz co nejvíce.
Super Sport Disc může být váš v matně červené nebo matně černé barvě za 59 900 Kč.
Velmi oblíbený rám Spark, který sedlá několik kontinentálních týmů, dostal pro rok 2022 do vínku nové barevné schéma. Loňskou matnou šedou a červenou pro letošek vystřídala metalická tmavě modrá a temně fialová s decentním efektem změny barvy.
Rám je certifikován UCI a můžete se s ním klidně postavit na startovní čáru. Platforma Spark má celou řadu aerodynamických prvků, které zdobí typizovaná sedlovka a kokpit z jednoho kusu karbonu. Osazení připadlo na hydraulický SRAM Rival, tentokrát v kompletní sestavě. Dle výrobce se jedná o nejoblíbenější model loňského roku a nic nenasvědčuje tomu, že by tomu tal nemělo být i letos.
Spark Classic Disc si můžete pořídit za 75 900 Kč.
Pardus s lehkým zpožděním naskočil na vlnu gravelu, takže pokud jste s volbou celokarbonového kola pro tento účel váhali, vyplatilo se počkat. Uragano je k dispozici v jedné barevné variantě, která vkusně kombinuje metalickou šedou s černou a drobnými oranžovými akcenty. Samozřejmostí jsou pevné osy vepředu i vzadu, které jsou v gravelu již standardem. Potěší slušná průchodnost vidlic – celek je již z výroby vybaven plášti WTB o šířce 45 mm. Geometrie je moderní s mírně delší zadní stavbou, která nahrává stabilitě v terénu. Ovládání obstarává osvědčená hydraulická sada Shimano GRX kombinující řadu 600 s vyšší řadou 810 použitou u přesmykače a přehazovačky. Dvoupřevodník činí kolo univerzálnějším v případě, že se rozhodnete nahodit hladší pláště a užít si trochu rychlosti na asfaltu.
Uragano vám může říkat pane (nebo paní) za částku 75 900 Kč.
Triatlonový či časovkářský speciál nechybí v nabídce ani letos. Platforma Gomera nedoznala jiných než barevných změn a vlastně nebylo moc co měnit. Aerodynamický rám prostě funguje. I nadále je z výroby doplněn zásobníkem na vodu v přední části, krmítkem na horní části rámu a toolboxem v části zadní. Na první pohled celku dominují masivní spojení, která slibují extrémní pevnost a nízkou míru deformace. Celé kolo se bez výrazných ústupků podařilo udržet pod magickou hranicí 100 000 Kč, což při dnešním růstu cen považujeme za úspěch. Komponenty obstarává spolehlivá střední třída od Shimana, mechanická řada 105.
Gomeru seženete za příjemných 89 900 Kč, takže zbyde i na karbonová kola.
Poslední novinkou v modelové řadě je limitovaná edice samotného rámu na platformě Spark, na němž závodí sponzorovaný kontinentální tým TUFO Pardus Prostějov.
Všechny modely a jejich detaily najdete na webu Pardus.