Oba modely ve srovnání s předchozími díky použitým technologiím a výbavě dosahují vyššího výkonu, tzn. poskytují rychlou akceleraci, vysokou rychlost a optimální stabilitu. Aniž by došlo ke snížení tuhosti, poskytují i přiměřený komfort. Nastavení úhlů rámového setu umožňuje velmi dobré ovládání bicyklu v obtížném terénu i dostatečně agresívní jízdu ve stoupáních. K výborné ovladatelnosti a plynulosti jízdy přispívají i bezdušové pneumatiky, jimiž jsou oba modely vybaveny.

XTC ADVANCED SL 29

Nový XtC Advanced SL 29 navazuje na přechozí model, který jsme mohli vídat na závodech světového poháru. Má kompletně upravený, super lehký, ručně vyráběný rám a se svými 920 gramy (ve střední velikosti) je nejlehčí, jaký kdy Giant vyrobil. Geometrie je optimalizována pro vyvážená, stabilní a rychle se odvalující 29 palcová kola. Použití karbonových vláken, resp. jejich vrstvení a kladení je specificky realizováno s ohledem na velikost rámu, takže v každé velikosti jsou vlastnosti bicyklu ve stoupáních i obtížném terénu optimalizovány.

XTC ADVANCED 29

I v tomto případě jde o ručně vyráběný karbonový rám, který váží jen o trochu víc, než jeho kolega ve vyšším modelu, a to pouhých 995 gramů, přičemž v porovnání s předchozí generací šetří 264 gramů. Stejně jako vyšší, prvotně pro profi použití určený model, je i tento ručně vyráběn se specifickým rozvržením kompozitu, které se mění v závislosti na velikosti rámu, čímž vytváří optimální poměr tuhosti, hmotnosti a pružnosti. Výsledkem je opět bicykl, který zvládne výborně jak strmá stoupání, tak poskytne větší jistotu, plynulost a kontrolu nad kolem ve sjezdu.