Podle Colnaga je model Y1Rs navržen tak, aby vzdoroval větru, a je dokonalým vyjádřením aerodynamické účinnosti. Toto kolo je zkonstruováno tak, aby poskytovalo optimální výkon v nejrychlejších závodech, a kombinuje pokročilé technologie a inovativní design pro sprintery a specialisty na úniky.

Z toho jde vyčíst, že jezdci UAE Emirates s Tadejem Pogačarem v čele budou v příští sezóně zkombinovat modely V4Rs (do kopců) a Y1Rs (na roviny), čímž jde Colnago trochu proti současnému trendu slučování všech požadovaných vlastností do jediného vrcholového modelu. V4Rs zůstává lehčím kolem, rámová sada bez laku je o 242 gramy lehčí než Y1Rs. 

Snímek obrazovky 2024-12-09 v 11.33.01.png

Na první pohled zaujme design vidlice, který však není úplně nový, i jiné značky už dlouho používají tento způsob upevnění vidlice v rámu, a samozřejmě řídítka ve tvaru křídel. Colnago tvrdí, že díky inovacím, jako jsou řídítka CC.Y1 s technologií WYND© a prohnutá spodní trubka, se čelní plocha modelu Y1Rs oproti modelu V4Rs zmenšila o 19 %. Tyto prvky podle Italů snižují odpor vzduchu a optimalizují jeho proudění za všech větrných podmínek.

Na aerodynamice a celé konstrukci kola s konstruktéry Colnaga spolupracovali vědci z Politecnico di Milano a Khalifa University ve Spojených arabských emirátech. 

Snímek obrazovky 2024-12-09 v 11.33.57.png

Myslelo se i na další vlastnosti, nejenom na odpor vzduchu, takže konstrukce rámu je navržena tak, aby poskytovala o 3,5 % větší tuhost než předchozí model. Také řídítka by měla být mimořádně tuhá, aby vyhovovala sprinterům a silným jezdcům ve spurtech a nástupech. Hodně netradiční je tvar sedlové trubky (jestli se tomu tak dá ještě říkat). Tvar písmene Y zlepšuje aerodynamiku v oblasti sedlovky, ale také prý zlepšuje absorpci vibrací.

Podle testů Colnaga je k udržení rychlosti 50 km/h potřeba o 20 W méně než v případě modelu V4Rs. To je pro profesionální závodníky významná výhoda. Pogačar a jeho kolegové by tedy neměli na soupeře nic ztrácet ani v takových podmínkách. V zájmu aerodynamiky je v podstatě všechno integrováno, včetně košíků na bidony.

Snímek obrazovky 2024-12-09 v 11.36.34.png

Colnago netradičně přešlo na označení velikostí konfekčním způsobem, v nabídce je tedy pouze pět velikostí od XS po XL. Řídítka si lze vybrat ve třinácti verzích, představce v délce 80 mm, 90 mm, 100 mm, 110 mm, 120 mm a 130 mm. A šířka řídítek je od 370 mm po 410 mm, po 20 mm.

A pokud vás zajímá cena, tak verze se sadou Shimano Dura-Ace Di2 a zapletenými koly Enve SES 4.5 vyjde na 16 700 eur, což je v přepočtu asi 419 tisíc korun. 

Více na Colnago.com.