Týmy Jumbo - Visma, UAE Emirates a Ineos Grenadiers sponzorují italští výrobci Bianchi - Colnago - Pinarello a dá se říci, že jsou trochu technologicky konzervativnější. Ale ve skutečnosti o to vůbec nejde. Zásadní vliv na výběr brzd u těchto týmů má váha.
Italští výrobci nejsou konzervativnější ve smyslu vybavení svých kol, ale spíše při výrobě rámů. Ani jedna z těchto firem se nepouští do extrémně nízkých vah u svých rámů. Raději zůstávají o nějaké to deko težší, ale s jistotou kvality a spolehlivosti. Nepouštějí se do extrémů, které by jim mohly přivodit problém s reklamacemi u sériových modelů. A dnes, v době karbonové a velkosériové, jsou i kola/rámy pro profesionály z normální sériové produkce.
A když jsou dnešní rámy hluboko pod jedním kilogramem, tak rámová sada Bianchi Oltre XR4 váží ve velikosti 55cm 980gramů, to je o víc než 200gramů víc, než například u konkurenčního Treku, nebo Specializedu.
A kola s klasickými brzdami jsou pořád o nějaký ten gram lehčí. U vrchařů je relativně důležité snížit váhu kola co nejblíže limitu 6,8 kilogramu. Sice se opakuje, že tento limit je už velmi zastaralý, ale ve skutečnosti není tak snadné přiblížit se této váze, zejména při použití kotoučových brzd.
Týmy Jumbo - Visma a Ineos Grenadiers se snaží snížit váhu co nejvíce. Proto v horách jezdci Jumbo sedlají černá kola, zatímco v minulosti jezdili na Bianchi v klasicky zeleném odstínu celeste. Černý lak vyžaduje méně vrstev a je proto lehčí.
I když standardně oba týmy používají vybavení Shimano Dura-Ace včetně párů kol, do hor nasazují lídři jiné značky. Roglič kola Corima, Bernal a jeho kolegové Lightweighty.
Pár kol Lightweight Meilenstein Obermayer váží 935 gramů, Shimano Dura-Ace R9100 C40 má 1355gramů, to je víc než 400gramový rozdíl. A to je opravdu hodně.
V Jumbo - Visma zvolili trochu méně napadnou náhradu. Karbonová kola Corima vypadají mnohem více jako Shimano a například Roglič většinou používá pouze přední kolo Corima. Zatímco Sepp Kuss má obě od francouzského výrobce. A na rovinaté etapy všichni nasazují Shimana.
Italské značky se těžko dostávají na limit 6,8kg a kola jim v tomto případě hodně pomáhají. Navíc je to ta nejdůležitější součástka na které musejí týmy a lídři na celkové pořadí hledět v souvislosti s hmotností. Váha kol, především váha na obvodu se nejen do kopce "vynáší", ale také se musí roztáčet, nejvíc je to znát při nástupech. A tady se každý gram násobí.
Tadej Pogačar sedlá Colnago V3RS s výbavou Campagnolo a nemusí se uchylovat k zatajené výměně sponzorského vybavení. V rovinatých etapách občas jede na kolech Campagnolo Bora WTO s širším ráfkem a s bezdušovými plášti, ale pro horské etapy používá galuskové ráfky.
Tým UAE Emirates patří k celkům, které zatím upřednostňují ráfkové brzdy, ale kotoučových brzd i u nich přibývá. Mnohé týmy kombinují ráfkové a kotoučové brzdy. Například v UAE Emirates veze většina ráfkové, ale Marco Marcato dává přednost kotoučům. Stejně jako Fernando Gaviria na Tirreno - Adriatico.
Brzdy kombinuje také Sunweb. Marc Hirschi si oblíbil aerodynamický model Cervélo S5 s koutouči a používejte je i v horách. Tiesj Benoot a Søren Kragh radši jezdí na modelu R5 s ráfkovými brzdami. Někteří jezdci kombinují oba systémy podle etap. Thibaut Pinot na rovině preferuje kotouče a v horách klasické brzdy. Stejně jako Caleb Ewan.