Že ženy do cyklistiky nepatří? To není tak úplně pravda... Nebýt jedné z nich, byste si dnes v Česku nemohli koupit krásné dresy, přilby a další doplňky....
Představujeme Radku Maurovou, zástupkyni francouzské značky EKOÏ. Začínala u "Quick Stepu", teď "její" značka dodává vybavení jak worldtour týmům, tak i nejúspěšnějšímu českému týmu Elkov Author Professional Cycling Team.
Radko, jak se dostane žena z titulky magazínu k zastupování cyklistické značky?
Náhodou. Několik let jsem spolupracovala jako PR s týmem Deceuninck-QuickStep na jejich týmu do 23 let (farma Etixx, později Klein Constantia, pozn.red), a když pak přišlo rozhodnutí, ze tým do 23 let nebude pokračovat, měla jsem rozjednánu spolupráci s dospělou sekcí týmu, což by zahrnovalo hodně cestování. V daný moment ideální, dceři bylo 8, tak už byl čas se opět trošku rozletět po světě, ale zjistila jsem, že čekám druhé dítě a bylo třeba vše obrátit o 180°. Ekoi v ten moment začínal u Deceuninck-QuickStep jako sponzor (dodává brýle) a hledali zastoupení, resp.pomoc s celkovým nastartováním povědomí o značce v Čechách a na Slovensku a nabídli mi to, protože o doporučení vhodné osoby požádali Alessandra Tegnera z DQS, který věděl, že budu potřebovat spíše být doma:) a něco takového by mi sedělo po všech stránkách.
A ty titulní stránky..ty si s tím nekonkurují:))
Závodila jste někdy vy sama?
Ne, ne. Nikdy. Tedy abych byla přesná, jednou jsem absolvovala CT Author Cup a jako zkušenost se “závodem” mi to asi bohatě stačí.
Vaše ideální vyjížďka na kole?
Kolem 50 km na hezké silnici, za hezkého počasí s příjemným partnerem na rozhovor.
Tréninkový partner?
Toho bych potřebovala...
Máte účet na STRAVA? Sledujete tam profíky?
Nemám, nejezdím na výkon, jen pro čistou radost z pohybu a hezčí zadek
Nejhezčí cyklistický zážitek?
Asi nedovedu říct jeden, ale skvělé pro mě jsou všechny vyjížďky ve větších skupinách. Baví mě ta energie.
A ten nejhorší?
Již zmíněný CT Author Cup. Nevybrala jsem si dobrý ročník. Bylo kolem nuly, na hřebenech padal sníh, bláto, zima. Poslední hodinu jsem přehazovala ne prstama, ale dlaní, jak jsem byla zmrzlá. Ale vlastně jsem z toho měla radost i tak. Tak žádné hrozné zážitky asi nemám.
Na koho vlastně značka EKOÏ cílí a kde se vzala?
EKOI cílí zejména na silniční cyklisty, bez omezení věkem nebo výkonností. Většina věcí je ale samozřejmě použitelná i na horská kola. Máme i samostatnou řadu MTB, není ale tak obsáhlá, jako ta silniční. Děláme od dresů přes helmy a brýle až po tretry a doplňky. Tedy vše kromě kola jako takového. Mediálně jsou nejvíce vidět brýle a helmy. Jezdí v nich třeba Zdeněk Štybar, Romain Bardet, Alexander Kristoff a spousta dalších hvězd.
Proč by ji lidé měli vyzkoušet?
Máme skvělý poměr cena/výkon. Tím, že máme pouze eshop, nemáme hromadu mezinákladů, než se produkt dostane k cílovému zákazníkovi. Troufám si tvrdit, že kvalitou jsme tam, kde konkurenční značky, které v kamenném obchodě koupíte za 2-3x tolik peněz. Pokud něco nesedí, jde to vždy poslat zpět nebo vyměnit, toho se zákazníci nemusí bát, protože u bot a helem je to často těžké odhadnout..A také máme věci, které konkurence třeba vůbec nemá. Během pár týdnů uvedeme na trh novinku mezi brýlemi, která bude opravdu revoluční. Zatím je v testovacím módu pouze pro pár vybraných ambasadorů a chválí si ji.
Jak probíhalo jednání s Elkov Author?
Jednání s Elkov Author bylo naprosto perfektní. Dalo by se říct, že jsem si s Vladimírem Vávrou ve správný moment vyšli vstříc k (doufám) oboustranné spokojenosti. Snad se nám už podařilo doladit i drobné nedostatky- třeba Honza Bárta dostal jako skvělý časovkář jako jediný náš ambasador helmu, kterou vyvíjel Romain Bardet a vozí ji jako nejlepší, kterou kdy měl a zrovna Honzovi nesedne. Tak dostal jinou, která snad bude vyhovovat. Za tuhle spolupráci jsem hodně ráda, v Čechách si těžko můžu přát lepšího partnera než Elkov Author, jsou vidět všude!
Díky za rozhovor!