„Rozvoj bezmotorové dopravy, a to především ve městech, je jedno z mála pozitiv, které přinesla celosvětová pandemie covidu-19“ uvádí koordinátorka výzvy z brněnské organizace Partnerství o.p.s. Hana Rárová. „Aktivní přeprava po městě je v časech pandemie tou nejbezpečnější a celkově nejudržitelnější dopravou. Výzvu Do práce na kole každý rok přijmou tisíce lidí a pomáhají tak popularizovat téma udržitelné dopravy a její ekologické, ekonomické i zdravotní výhody. V Brně jsme v roce 2020 registrovali 2 350 účastníků ze 400 firem a celorepublikově z celkem 50 měst to bylo více než 16 000 účastníků“.
Na kole stylově a beze strachu
Ke kampani Do práce na kole každoročně patří i účastnické tričko v originálním designu. Ten letošní vytvořila výtvarnice a komiksová autorka Toy_Box, aktuálně nominovaná i na cenu Czech Grand Design, která dodává svou originalitou důraz na ženskost. Výzvy se pravidelně zúčastňuje více než 50 % žen a organizátoři ze spolku AutoMat i brněnské Partnerství o.p.s. se dlouhodobě věnují tématu bezpečnosti a strachu na kole v provozu, které ženy podle průzkumů pálí víc než muže.
Hlavní je pravidelnost
Soutěž hodnotí pravidelnost bezmotorového pohybu a na týmy čeká řada velmi příjemných cen. V Brně je tradičně hlavní cenou je nové kolo od partnera Cyklospeciality. Výkonnostní kategorie budou oceněny jen symbolicky, ale žebříčky překonaných kilometrů jsou oblíbeným nástrojem zápolení mezi přáteli nebo kolegy. Zaměstnavatelé mohou soutěžit také o titul Cyklozaměstnavatel roku.