Honzo, jasná otázka na úvod. V jaké fázi jsou přípravy na 8. ročník Krakonošova cyklomaratonu teď aktuálně?
Tak především přípravy jsou ve fázi takové, že počítáme s tím, že 19. června se sejdeme na startu na krásně připravené a upravené pěší zóně v Trutnově. Ta totiž prochází generální rekonstrukcí, která v těchto dnech finišuje a vypadá opravdu velmi pěkně. Já věřím, že všechno klapne. Děláme pro to alespoň co můžeme. Zapsali jsme Krakonošův cyklomaraton premiérově do mezinárodního kalendáře UCI, zažádali jsme o výjimku pro pořádání hromadných akcí Národní sportovní agenturu a MZČR. Děláme také všechno pro to, aby závod proběhl bez omezení počtu účastníků. Jednáme se Správou KRNAP, aby nebyly zavedeny žádné limity pro letošní ročník a především se těšíme, že se sejdeme pokud možno bez roušek a v dobré náladě 19. června na startu!
Máš už v současné době nějakou jasnou představu, jaká konkrétní opatření bude třeba dodržovat v případě konání závodu?
Situace se zatím mění každým okamžikem a nic v tuto chvíli není jasné. Já ovšem pevně věřím, že vzhledm ke zlepšující se situaci ohledně počtu nakažených a také s příchodem léta, bude trend rozvolňování opatření pokračovat a my cítíme, že lidé se chtějí vrátit k normálnímu životu. Já pevně věřím, že i Krakonošův cyklomaraton k tomu bude moci přispět a že budeme na startu v normálním režimu nebo alespoň částečně. Zatím neznáme opatření, jaká budou v platnosti 19. června, určitě je budeme muset splnit a budeme informovat všechny učastníky o tom, jaká opatření to budou. Ale já doufám a věřím, že budme moci uspokojit všechny zájemce o start v letošním ročníku, ne jen 500 tak, jako minulý rok.
Pojďme se podívat na letošní trať. V loňském roce se musela vynechat část trati, která vedla Polskem. Jak to vypadá letos? Zavítá Krakonošův cyklomaraton opět do Polska nebo ne? Případně na jaké jiné změny se mají účastníci připravit?
Letos bude trať hodně podobná té loňské. Opět se přes Polsko nepojede. A to nejen proto, že přeshraniční styk je stále ještě složitý, ale hlavně proto, že probíha reknstrukce silnice na Pomezní Boudy právě z polské strany. Do plánů nám zasáhla také rekonstrukce úseku silnice z Trutnova do Královce, kde ve Zlaté Olešnici bude trať neprůjezdná. Proto se vrátíme k variantě trati, která po startu vede směr Babí a dále přes Stachelberg do Žacléře a odtud přes Lampertice na dobočku směr Křenov a zpět na Stachleberg a Babí. Po sjezdu z Babí se napojíme na loňskou trasu a přes Svobodu nad Úpou a Horní Maršov vystoupáme na Pomezní Boudy (tuto změnu zapracujeme do mapy trati na webu v nejbližších dnech, pozn. redakce).
Jinak trať jsme ještě letos na kole nemohli projet, protože ve vrcholových partiích stále ještě leží sníh a pro silniční kolo jsou tato místa neprůjezdná. Očekávme, že na přelomu května a června už ale bude možné uspořádat na trati závodu společnou projížďku pro všechny zájemce tak, jako tomu bylo v posledních letech.
Ještě se vraťme k případným limitům v počtu účastníků. V úvodu jsi zmiňoval jednání se Správou KRNAP. Jak probíhají?
V současné době je snaha ze strany Správy KRNAP omezit do budoucna počet účastníků především na dlouhé trati, kde v úseku od Pražské Boudy na Tetřeví je klidová zóna. My se samozřejmě snažíme udělat všechno pro to, abychom se s ochránci KRNAP domluvili na co možno nevyšším počtu účastníků, ale samozřejmě chápeme důležitost ochrany naší přírody a rádi bychom i tímto apelovali na všechny účstníky, aby opravdu dodržiovali pravidla pohybu v KRNAP, aby neodhazovali žádné odpadky, dodržovali striktní zákaz vjezdu doprovodných vozidel a obecně se chovali tak, abchom tímto unikátním prostředím mohli náš závod vést i dalších letech.