„Neustále hledáme nové způsoby podpory sportu. Kromě těch největších akcí, mezi které patří Mistrovství světa nebo Tour de France, s radostí podporujeme i menší závody a události. Tour de Feminin je tradiční, lokální závod dosahující kvalit světového formátu, to jsou rozhodně parametry, které nám ve ŠKODA AUTO Česká republika imponují,“ říká v rozhovoru pro RoadCycling.cz Martina Zimmermann, zodpovědná za marketing ŠKODA AUTO Česká republika a vysvětluje, proč je zajímavá i podpora ženské cyklistiky.
Tour de Feminin se uskuteční 8. až 11. července 2021 v okolí Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku na severu Česka. Kromě úvodní časovky na 12,6 kilometrů, absolvuje 174 závodnic z 29 týmů celkem 340,6 kilometrů ve čtyřech etapách.
Protože jde o čistě ženský závod, připravujete pro něj něco speciálního, zaměřené na ženy? Modely aut? Doplňky?
Věřím, že naše portfolio je dostatečně rozvinuté, abychom nemuseli pro ženy připravovat speciální nabídku. Jak motoristky, tak cyklistky si u nás mohou kdykoliv vybrat ze široké nabídky doplňků i Simply Clever řešení. Určitě však v rámci programu představíme atraktivní nabídku ŠKODA AUTO.
Bylo pro Škodu Auto snazší rozhodování o podpoře Tour de Feminin 2021, protože se jedná o jediný ženský mezinárodní závod Mezinárodní cyklistické unie v Česku?
Určitě je snazší se přesvědčit o kvalitě a důležitosti závodu, pokud je zaštiťován organizací, jako je Mezinárodní cyklistická unie UCI. ŠKODA AUTO si však klade za cíl podporovat i menší soutěže a závody, které třeba ještě nedosáhly takového uznání.
Šéfové závodu Tour de Feminin Jan Novota a Simona Davídková s novými vozy
Jakým způsobem se dá využít propagace automobilky u ženského cyklistického závodu, který logicky nemá takovou sledovanost jako Tour de France či Vuelta?
Věřím, že sponzorství není jen o propagaci vlastní značky. Důležitou roli hraje i podpora toho, co považujete za správné - budování hodnot.
Ženy začaly skákat na lyžích, stále větší rozmach prožívá ženský fotbal, očekáváte, že podobný vývoj nastane také v cyklistice, i když ta je přece jen více tradiční?
Je vidět, že ženský sport všeobecně roste na popularitě. Určitě to uvidíme nejen v cyklistice a jsme za to velice rádi.
Jste spojení také s českou reprezentací. Také proto, že po letošních olympijských hrách v Tokiu by se ty příští měly konat v roce 2024 ve Francii, zemi cyklistice zaslíbené?
ŠKODA AUTO je generální partner české reprezentace, proto nás těší, že v kategorii horských kol patří aktuálně ke žhavým adeptům na medailová umístění Ondřej Cink. Věříme, že formu potvrdí v Tokiu a následně jeho výkonnost směrem k Paříži bude gradovat. V případě silniční cyklistiky jsou reprezentanti vždy i v konkurenci početněji zastoupených cyklistických velmocí aktivní. Doufáme, že v Paříži bude mít česká cyklistika medailové naděje nejen na horských kolech, ale třeba i v případě ženského silničního závodu, kde se rýsuje jedno velice zajímavé účastnické jméno.
Specializujete se jen na silniční cyklistiku? Nebo zvažujete vstup i do stále oblíbenějšího segmentu horských kol či dokonce e-biků?
Podporujeme celou řadu cyklistických událostí, kromě silničních závodů i seriály podniků na horských kolech. Za podporu cyklistiky považujeme i široký sortiment jízdních kol a dalšího příslušenství ŠKODA v našem e-shopu. V nabídce figurují vedle elektrokol například i retro jízdní kola.
Dá se specifikovat, co společnosti Škoda Auto přináší dlouhodobé partnerství se špičkovými cyklistickými podniky jako Tour de France a Vuelta?
Je pro nás především velká čest, že můžeme pokračovat v partnerství s podniky jako je Tour de France a La Vuelta. Navíc je to pro nás důležité pouto s hrdou historií naší značky, jejíž zakladatelé Václavové Laurin a Klement začínali právě s jízdními koly. Zároveň díky podpoře cyklistických závodů zvyšujeme povědomí o značce, a to zejména v západních a jižních státech Evropy. Podpora cyklistiky tak v rámci celkové strategie dává perfektní smysl.
Neuvažuje Škoda Auto o podpoře nějakého čistě zimního sportu? Tím už lední hokej není, zvlášť když v Evropě tolik sledované mistrovství světa končí až v červnu.
Kromě mistrovství světa podporujeme celoročně i lokální ligové soutěže, reprezentaci a ve spolupráci s našimi dealery i extraligové týmy, takže květnové mistrovství světa určitě není jediným podporovaným podnikem a lední hokej tak stále považujeme i za zimní sport. Sponzoringová strategie značky ŠKODA má tři hlavní pilíře, jimiž jsou cyklistika, motorsport a lední hokej a u nich chceme i do budoucna zůstat.
Jezdíte sama na kole? Závodíte?
Osobně jezdím na kole velmi ráda, je to skvělý relax a zároveň propojení s přírodou. Cyklistiku beru jako možnost trávení volného času s rodinou a na závody se vždy ráda přijedu podívat. Vždy mě strhne atmosféra.
Martina Zimmermann
Zodpovědná za marketing ve ŠKODA AUTO Česká republika, narodila se v Ústí nad Labem, vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze. Dříve pracovala jako Head of marketing Fiat Crysler Automobiles CZ SK, či Marketing manager Volkswagen CZ. Má dceru Tinu, mezi koníčky řadí design, golf, lyžování, cyklistiku a zahradu.