V následujícím roce ho na zkoušku pozval tým Quick Step, ale Sagan neuspěl. Zklamání bylo obrovské. Peter chtěl dokonce skončit se silniční cyklistikou, ale nakonec se nechal přesvědčit, aby to zkusil ještě u Liquigasu, a tentokrát to vyšlo. Italský tým mu nabídnul dvouletou smlouvu.
Doktoři Liquigasu byli po Saganových lékařských testech ohromeni. Takhle silného 19letého kluka ještě neviděli. Z údivů nevycházeli ani během jeho první sezóny. Mladičký Slovák se ničeho nebál a chtěl všem ukázat, čeho je schopný. Na prestižním závodě Paříž–Nice vyhrál dvě etapy, a to byl nominován až po zranění Macieje Bodnara. Jedno vítězství si připsal na Romandii a další dvě etapy přidal na závodě Kolem Kalifornie.
Na první Grand Tour si musel počkat až do roku 2011, kdy vyrazil na Vueltu. Na startu závodu byl druhým nejmladším závodníkem. To mu ale nebránilo v zisku 3 etapových vítězství, včetně královského spurtu v Madridu.
Sagan se v 21 stal hvězdou cyklistiky.
Na Tour de France se poprvé podíval ve 22 letech. Druhý nejmladší cyklista na startu se vsadil s vedením týmu o Porsche, že získá 2 etapy a bodovací soutěž. Vyhrál. A ještě přidal jednu etapu navíc.
O osm let později stál na Champs-Elysées v zeleném už posedmé a o vítězství v roce 2017 ho připravilo sporné vyloučení po kolizi s Markem Cavendishem. Král bodovačky by se navíc dal označit za smolaře, jelikož má na Tour na kontě 12 etapových prvenství a 22 druhých míst. Mezi roky 2013 a 2016 měl dokonce neuvěřitelnou sérii 10 druhých míst bez žádného vítězství.
Letos přeskočil v historických tabulkách bodovací soutěže Erika Zabela a se sedmi zelenými trikoty se osamostatnil na čele. To ještě nemusí být zdaleka jeho poslední slovo a Saganův rekord se bude jen těžko překonávat.
Slovenský hrdina si velmi rychle vydobyl jméno nejlepšího klasikáře v pelotonu, a tak se dlouhodobě potýká s tím, že musí jezdit „sám proti všem“. I kvůli extrémní neochotě spolupráce ostatních závodníků nemá Sagan takový počet vítězství, jaký by si pravděpodobně zasloužil.
Svůj první triumf na monumentu si připsal až v roce 2016, kdy uspěl na závodě Okolo Flander. Druhou a zatím poslední výhru získal o dva roky později na Paříž–Roubaix. V nejlepší šestici se přitom na monumentech umístil už 14krát.
Smůlu z ostatních závodů si vynahrazuje na Mistrovství světa. Na duhový trikot si musel také pár let počkat, ale vyplatilo se. V roce 2015 v americkém Richmondu zaútočil na krátkém stoupání necelé 3 kilometry před cílem a jako první Slovák v historii si dojel pro titul mistra světa.
O rok později přespurtoval v Kataru všechny protivníky, v čele s Markem Cavendishem a uhájil duhový trikot.
V Norsku 2017 přepsal Sagan historii znovu. Tentokrát i vzhledem ke zdravotním potížím nechal aktivitu na ostatních a držel se v pelotonu, který se nakonec dostal do závěrečného spurtu. Sagan opět nechal všechny soupeře za sebou a jako první závodník vyhrál Mistrovství světa potřetí za sebou.
Peter Sagan je už navždy zapsaný v dějinách cyklistiky jako jeden z nejlepších a v lednu oslaví teprve třicáté narozeniny, takže času na další velké úspěchy má ještě dost.