Závěrečná etapa, dlouhá 133 km, měla ve své druhé polovině formu městského kritéria. Jezdci se nejprve vydali po tříproudé pobřežní autostrádě směrem na JV, pak udělali otočku a vrátili se zpět do Atén, kde absolvovali desetkrát 6,5km jen mírně zvlněný okruh. Na trase nebyla vypsána žádná vrchařská prémie, rychlostní byly tři (18., 56. a 100. km).

Oba české týmy, tedy ATT Investments a Elkov-Kasper, měly podobné cíle. Udržet svoje lidi v celkovém pořadí, tzn. Mártona Dinu na 4. a Jakuba Otrubu na 5. místě, resp. Tomáše Přidala na 7. a v bílém dresu pro nejlepšího mladého jezdce. A tím druhým bylo umístění v etapě, pochopitelně nejlépe vítězství, o které se měli ucházet Bartosz Rudyk, resp. Lukáš Kubiš. A v případě polského sprintera také udržení vedoucí pozice v bodovací soutěži.

441450264_469081755637045_5736878924709806562_n.jpg

80 km před cílem jela s náskokem 1:30 pětičlenná skupina, v níž měly zastoupení polské Mazowsze, belgické Tarteletto, britský Saint Piran, kanadský XSpeed a filipínský Victoria Sports. Posledně jmenovaný reprezentoval 30letý brazilský cyklista Nicolas Sessler, který byl nejlépe postaveným v průběžné klasifikaci (+7:27) a zároveň postavou nejzajímavější i z hlediska cyklistické kariéry. Rok ho totiž zkoušeli v devo týmu Israel-Premier Tech, aby poté strávil tři roky v Burgos-BH. 

O tempo pelotonu a sjíždění uprchlíků se rozhodující měrou staral kompletní tým ATT Investments, i když na špici pracovali hlavně Dan Turek a Jakub Otruba. Na předposlední pozici v lajně si vezli v červeném dresu jedoucího Bartosze Rudyka, hlavní trumf do předpokládané hromadné koncovky.

Tentokrát poslaly svého člověka na výpomoc i oba italské ProTeams VF Group-Bardiani CSF-Faizané a Corratec-Vini Fantini. Tým Elkov-Kasper se pohyboval nedaleko za čelem závodu a pečlivě ochraňoval Tomáše Přidala, jedoucího v bílém dresu nejlepšího mladíka.

GN7f_faWMAA4t54.jpg

Když poprvé projeli uprchlíci cílovým prostorem, měli na peloton k dobru stále ještě jednu minutu, ale postupně se jejich výhoda zkracovala. 33 km před cílem si dopředu sólově dojel Abel Balderstone z Caja Rural-Seguros RGA, v té době ale odstup od hlavního pole činil už jen necelých 30 vteřin. Ovšem Španěl vedoucí skupinu znovu rozpohyboval.

O chvíli později lehnul s dalšími dvěma lidmi zezadu balíku Valerio Conti (Corratec), 3. muž průběžného pořadí, ale s využitím doprovodného auta se dokázal rychle vrátit zpět.

14 km před cílem bylo po úniku. Na čele dojíždějícího balíku k vidění v početném zastoupení dresy jezdců ATT Investments. 

8 km před cílem se podařilo odjet Mario Apariciovi (Burgos-BH), který byl velmi nebezpečný, protože na 5. Jakuba Otrubu ztrácel před etapou 16 vteřin a v případě úspěchu by bral navíc i bonifikace. Jel totální hranu, ale i tak byl ještě před metou posledního kilometru převálcován letícím balíkem. 

441457160_469081788970375_3359335948153605355_n.jpg

V něm na páté pozici vezl Dominik Neuman na své zadním kole Bartosze Rudyka. Ten neváhá, přesně včas akceleruje a v těsném dojezdu poprvé v dresu ATT Investments slaví vítězství na závodě z kalendáře UCI!

Na tvářích kluků bylo vidět, že si všichni pořádně mákli, ale že únavu překrývá velká radost z týmového úspěchu!

Po vítězství Jakuba Otruby na Silesian Classic jde o letošní druhé vítězství v závodě UCI.

Bartosz Rudyk: "Etapa byla velmi rychlá. Cílem bylo udržet červený dres. Proto jsem spurtoval už na první prémii a získal body za druhé místo. Stejně jako včera i dnes kluci strávili hodně času na čele při sjíždění úniku. V posledním okruhu jsme byli stále na špici. Dominik mi poté udělal skvělý leadout. Poděkování patří ale celému týmu a to i za tvrdou práci, kterou tu odváděli během celého závodu. Tohle je můj nejlepší výsledek v dosavadní kariéře a těší o to víc, že začátek sezóny ovlivnil můj pád. Cítím se skvěle a jsem mimořádně šťastný!"

Do desítky se ve spurtu vešli ještě tři další jezdci, kteří nás mohou zajímat víc než ostatní: 5. Matyáš Kopecký (Novo Nordisk), který se tím posunul na druhé místo v bodovací soutěži, 6. Lukáš Kubiš (Elkov-Kasper) a 8. Dominik Neuman.

GN633YfXUAERNbR.jpg

ATT Investments jel do Řecka ve velmi silné sestavě a chtěl na pódium v konečném pořadí. Můžeme si zaspekulovat, zda 4. místo Mártona Diny a 5. Jakuba Otruby jsou z tohoto pohledu úspěch či neúspěch. Ke zdravému pohledu může přispět výčet jezdců, kteří byli lepší: Ricardo Zoidl vyhrál před Řeckem ve své dlouhé kariéře šest etapáků včetně Okolo Rakouska a Czech Tour, přičemž čtyři roky strávil v týmech nejvyšší úrovně, Hermann Pernsteiner (oba Felt-Felbermayr) jezdil šest let v Bahrain-Victorious a Valerio Conti (Corratec-Vini Fantini) deset let ve WorldTour, z toho pět v top týmu UAE Emirates!

Krom toho kluci z ATT Investments vyhráli etapu, získali červený dres, vybojovali další dvě umístění na pódiu v podobě 2. místa Bartosze Rudyka ve čtvrté etapě a 3. Jakuba Otruby v prologu, a k tomu přidali ještě čtyři další do 8. místa.

Vedle výčtu výsledků je dobré ocenit i týmový výkon, který se přetavil do nejspíš největšího počtu kilometrů strávených na špici pelotonu, což podle vedení týmu a samotných závodníků aktivně ocenila řada jejich soupeřů. V tomto směru předčili všechny ProTeams, které na závod přicestovaly. Kdyby vyšlo ono vytoužené pódium v konečném hodnocení, k dokonalosti už by snad nechybělo vůbec nic.

Každý český, ale i maďarský (Márton Dina), polský (Bartosz Rudyk) a slovenský (Matúš Štoček) fanoušek z toho musí mít radost. 

GN62ZogXwAAWSWc.jpg

A ten český může být potěšen dokonce dvakrát. Konečné 7. místo a 1. v kategorii U23 získal teprve ve druhé sezóně mezi muži 20letý Tomáš Přidal z Elkov-Kasper. Letos skončil už na skvělém 4. místě při velmi dobře obsazeném etapáku Istrian Spring Trophy (2.2), takže můžeme usuzovat, že v Tomášovi roste české cyklistice špičkový etapový jezdec do profilově náročných terénů!

Úspěch se dá měřit - a v současné cyklistice je to mimořádně důležitý ukazatel - i ziskem UCI bodů. Z tohoto pohledu dominovali jezdci Felt-Felbermayr se ziskem 249 bodů. Ovšem druhým nejúspěšnějším byl ATT Investments, který si z Řecka odváží brašnu naditou 132 UCI body! V tomto směru tedy předčil všech pět ProTeams, kteří na takové závody jezdí s velkou prioritou právě pro UCI body. Elkov-Kasper získal bodů 40.