Van Aert to oznámil po vítězství na cyklokrosu v Herentalsu. O víkendu ho čeká poslední závod sezóny, domácí šampionát, kde obhajuje vítězství. Van Aert byl největším favoritem světového šampionátu, během devíti závodů stihl osmkrát vyhrát a mohl využít absence Mathieu van der Poela, který šampionát ve Fayetteville vynechá kvůli problémům se zády. Belgičan doufá, že klidnější příprava na silniční sezónu mu vynese vítězství na monumentální klasice.

"V neděli pojedu svůj poslední cyklokros. Vždy jsem měl v plánu na světovém šampionátu nestartovat. Samozřejmě jsem nadšený z výsledků, ale nyní jsme se rozhodli držet se původního plánu a připravit se na silniční sezónu," vysvětluje Van Aert. "Byla to těžká volba, ale mé největší síle jsou na jaře a na to se teď soustředím. Cyklokros stále miluji, ale je těžké dělat dvě disciplíny. Pečlivě jsme to promysleli a doufáme, že se to vyplatí. Ta cesta do Ameriky není jediný problém, musel bych si sezónu prodloužit o tři týdny a cíleně se na mistrovství světa připravovat. Místo toho mám čtyři týdny navíc pro optimální přípravu na jaro." 

Cyklokros tak bude mít nového světového šampiona, poprvé od roku 2015 to bude někdo jiný, než jeden z dvojice Van der Poel a Van Aert. Naposledy se to v roce 2014 podařilo Zdeňkovi Štybarovi, o rok později zvítězil Van der Poel, následně třikrát Van Aert a poté třikrát Van der Poel. Nyní je největším favoritem Tom Pidcock, ale uspět mohou také Eli Iserbyt, Michael Vanthourenhout, Toon Aerts, Lars van der Haar, možná i někdo další. 

Také už se mluví o silničním programu Wouta van Aerta. A dojde ke změnám. Pro Van Aerta jsou nejdůležitější dlážděné klasiky Kolem Flander a Paříž - Roubaix. Zatím ani jednu z nich nevyhrál, proto jsou velmi lákavé. Sezóny by měl zahájit na konci února na Omloop Het Nieuwsblad, což je mimochodem další prestižní klasika, kterou ještě nevyhrál. Poté vynechá Strade Bianche, i když zde každý rok patří mezi nejlepší a vydá se na Paříž - Nice. Strade Bianche se jede v sobotu a Paříž - Nice začíná v neděli, tudíž je velmi těžké tyto dva závody kombinovat. Vynechá také Tirreno - Adriatico, kde byl loni druhý v celkovém pořadí a po Paříž - Nice pojede monument Milán - Sanremo.

Po Sanremu už se zaměří na dlážděné klasiky a závody E3 Prijs Gent - Wevelgem, Kolem Flander a Paříž - Roubaix. "Ještě se nám s Woutem nepodařilo vyhrát dlážděný monument, takže bychom měli udělat změnu. Sanremo bude prvním důležitým závodem. Poté následují E3, Gent - Wevelgem, Ronde a Roubaix. Strade už nemá na seznamu priorit, protože termín závodu není přívětivý," vysvětluje Merijn Zeeman, sportovní ředitel Jumbo - Visma.