Profesionální smlouvu s německým WorldTeamem Bora-Hansgrohe podepsal ještě jako junior. A to dokonce v prvním roce v nejstarší dorostenecké kategorii. Tým pod vedením Ralpha Denka mu umožnil využít zázemí špičkového juniorského celku Auto Eder a poté okamžitě zamířil do WorldTour. Od příštího roku nebude v rámci development programu Bory nutné takto spěchat, Němci se dohodli se dvěma kontinentálními sestavami, německým Lotto-Kern Haus a rakouským Tirol KTM.
Někteří výborní junioři z Auto Eder využijí tohoto mezistupně, ale pro Uijtdebroekse by to bylo zbytečné zdržení. V prvním roce mezi muži stihl 47 závodních dnů, včetně debutu ve WorldTour na Amstel Gold Race. Sezóna vyvrcholila jednoznačným vítězstvím na Tour de l'Avenir, kde uspějí jen ti nejlepší. V příštím roce bude Belgičanův program ještě náročnější. „Vůbec nevím, jak zajedu týdenní etapáky WorldTour. První vrchol formy bych chtěl mít na Okolo Katalánska (20. 3. - 26. 3.) a Tour of the Alps (17. 4. - 21. 4.).“
„Jak dopadnu, se teprve uvidí. Rozhodně nebudu tvrdit, že všechny porazím,“ říká Uijtdebroeks pro belgickou Sporzu. Čeká ho také mimořádně těžké Okolo Švýcarska a snad i španělská Vuelta. „Pokud budu chtít, tak tu možnost mám.“ Na Vueltě určitě nepojede na celkové pořadí: „Nejdříve musím počkat, jak dopadne první část sezóny, a pokud vše půjde podle plánu, tak proč to nezkusit?“
Samozřejmě se od něj čekají výsledky, je považován za (brzkého) nástupce Remca Evenepoela. „Větší tlak? Letos jsem mohl všechno kazit, protože jsem vždycky mohl říct, že je to moje první sezóna. Příští rok se na tom nic moc nemění. Pořád můžu dělat chyby," vysvětluje. „Na konci února mi bude 20 let, jsem ještě hodně mladý. Zatím se nemusí nic stát. Taková byla i dohoda v týmu, první tři roky se budu učit. Můžu dělat chyby. Nechci na sebe vyvíjet tlak. Není to potřeba a můj výkon to nezlepší. Tým pracuje velmi dobře a nechá mě objevovat sebe sama. Sám na sebe vyvíjím dostatečný tlak.“
„Chceme zapracovat na mé pozici v časovce,“ pokračuje. „Vím, že nikdy nebudu špičkový časovkář, ale dobrá časovka je užitečná. Bylo by hezké, kdybych se zlepšoval jako vrchař, který neztrácí příliš mnoho času v chronometru.“