Dostali jsme jedno kolo s klasickou podsedlovou objímkou. Tento starý způsob upevnění sedlovky v rámu považuji za dokonalý. Ty novodobé - skryté upínaní sedlovek mám za elegantní, ale příliš nebezpečné. A mnohdy nespolehlivé.
A konstrukce zobrazené objímky mě před mnoha lety nadchla. Upevňovací šroub se nezatahoval do duralového těla samotné objímky, ale do železného válečku. Váleček nahrazoval matičku a eliminoval stržení závitu v hliníkovém těle.
Jenže přišel nějaký "novátor" a nahradil železný váleček za hliníkový. Nám ukázala váha válečku jeden gram. Měrná hmotnost duralu je nějakých 2800 kg/m3, železa 7900 kg/m3, to je opravdu hodně velký rozdíl. Ale na gramové součástce navýšení o necelé dva gramy? Stálo to za to? S kolem jsme se do garáže vrátili asi po prvních dvou kilometrech.
Řešit váhu by mělo smysl na jiných částech kola, než je zrovna podsedlová objímka.