Zaslechli jsme to před lety v Rakousku a docela čísla sedí. Tenkrát nám bylo poodhaleno, že zalistování závodu na Eurosportu stojí 200 000,- Euro a výroba přenosu 150 000,- Euro. Okolo Rakouska tenkrát mělo osm etap. Letošní Slovensko má etapy čtyři plus prolog. Ale částka je stejná.

Eurosport je kanálem hodně cyklistickým, ale většina pořadatelů za svůj závod, aby byl vysílán na Eurosportu musí zaplatit. Většinou se jedná o cílenou reklamu pořadatelské země, protože televizní záběry dělají po vzoru Tour de France dobrou reklamu. A Eurosport přidává reklamní šoty o zemi, kde se závod jede.

350 000,- Euro je při přepočtu s kurzem 25,50 bezmála devět miliónů korun a to je opravdu hodně, zřejmě to převyšuje samotný rozpočet organizátorů závodu. Jenže na Slovensku má startovat i Peter Sagan a ten otevírá portmonku slovenské vlády.

Na Eurosportu by měly jít hodinové přímé přenosy z každé etapy.


Když se ještě vrátím k Okolo Rakouska, tenkrát pořadatelé podcenili výrobu přenosu. Najali si špatnou produkční firmu, která sázela na přenos přes 4G. Výroba přenosů se nepodařila a pořadatelé nemohli Eurosportu dodat své záběry ze závodu. 200 000,- Euro padlo vniveč. Samotná výroba cyklistického závodu je složitá věc, není levná a produkčních skupin je v Evropě velice málo.

Tak ať se to našim východním sousedům podaří, byl by to průlom v našem regionu. Tedy Polsko i Maďarsko se už na Eurosport dokázalo prosadit. Rakousku to nevyšlo a u nás se těžko otevře vládní dotace tímto směrem a upřímně, ani národní Tour nemáme.